اخبار صنعت

قدیمی ترین کورۀ فلزگری جهان در طالمسی اصفهان

من 25 سال پیش در طالمسی اصفهان از یک کورۀ ذوب فلز عکس گرفتم که قدمت آن به حدود 2 هزار و 700 سال قبل می رسید. این کوره تنها کوره ذوب فلز دنیاست که با این قدمت هنوز باقیمانده بود و نمی دانم که هنوز وجود دارد یا خیر!

15 بهمن 1402

60 بسته سرمایه گذاری در بخش گردشگری خراسان جنوبی تهیه شده است

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 60 بسته سرمایه گذاری در بخش گردشگری خراسان جنوبی تهیه شده است.

19 مرداد 1402

هشدار باران های سیل آسا برای 12 استان

خبرنگاران: سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در بعضی استان ها از تشدید بارش ها طی فردا اطلاع داد و برای 12 استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

25 تیر 1402

چرا باید قسمت پنجم انیمیشن شرک ساخته گردد؟

در عصری که سینمادوستان و فیلم بین ها علاقه زیادی به بازسازی، راه اندازی مجدد و دنباله ها دارند، گاهی فکر می کنیم که شاید هنرمندان شاغل در این صنعت در پیدا کردن ایده تازه و خلاقانه به بن بست رسیده اند. آیا ایده تازهی وجود ندارد؟ آیا بازسازی تنها رویکرد...

12 خرداد 1402

متفاوت ترین تارت را با این روش درست کنید

وقتی صحبت از پخت تارت به میان می آید بیشتر افراد فکر می نمایند باید یک قالب بزرگ آماده نموده و داخل آن را با مواد مختلف پر نمایند؛ در صورتی که تارت هایی که در قالب های کوچک درست می شوند راحت تر قابل سرو هستند.

20 اردیبهشت 1402

توضیحات عنایتی درباره جدایی از نفت مسجد سلیمان

سرمربی سابق تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان، توضیحاتی را درباره جدایی از این تیم ارائه داد.

19 اسفند 1401

دوکاتی؛ فِراریِ دنیای موتورسیکلت ها

درحال حاضر شرکت های موتورسیکلت سازی بیشتری توجه خود را به مدل های برقی معطوف کرده اند، اما سرنوشت دوکاتی به عنوان پیشتاز تولید موتور های بنزینی چه خواهد بود؟

1 اسفند 1401

تولیدات مکتوب ما در حوزه تنظیم گری فضای مجازی خیلی محدود است

برنامه گفت وگوی فرهنگی به مناسبت هفته کتاب با موضوع نقد و بررسی آثار مکتوب در حوزه تنظیم گری در فضای مجازی از رادیو گفتگو پخش شد.

29 آبان 1401

تورم نقطه ای تولیدکننده مرغداری های صنعتی به 90 درصد رسید

تورم سالانه قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری های صنعتی با یک درصد کاهش نسبت به سال قبل به 67.2 درصد و تورم تولیدکننده مرغداری های صنعتی با 9 درصد افزایش به 52.4 درصد رسیده است.

20 آبان 1401

زنان یا مردان؛ در عصر حجر کدام گروه ابتدا به جامعه وارد می شدند؟

دی ان ای گروهی از نئاندرتال ها که با هم زندگی می کردند و چند نفر دیگر که در فاصله ای نه چندان دور زندگی می کردند، برترین نگاه ژنتیکی تا به امروز را به دنیای اجتماعی این انسان نماهای باستانی ارائه نموده است.

1 آبان 1401

استمرار تنش آبی در بیشتر منطقه ها کشور

رئیس مرکز خشکسالی گفت: آب پشت سد ها به خاطر محدودیت منابع آبی کفاف آبیاری بخش کشاورزی را نمی دهد.

11 مهر 1401

رونق کشت پسته در سرخه

صرفه مالی کشت پسته سبب شده فراوری طلای سبز در سرخه رونق بگیرد.

7 مهر 1401

اطلاعیه قطع گاز در شهمیرزاد

روابط عمومی شرکت گاز استان سمنان در اطلاعیه ای گفت: اشتراک گاز برخز منطقه ها شهمیرزاد فردا دوشنبه بیست و هشتم شهریور ماه قطع می شود.

30 شهریور 1401

برترین جاهای دیدنی فیلیپین

فیلیپین (Philippines) در لبه شرقی قاره آسیا قرار گرفته و در آنجا می توان بیش از هفت هزار جزیره را مشاهده کرد که قبیله های بومی مختلفی در آن ها زندگی می نمایند. از سواحل بسیار زیبا تا شگفتی های طبیعی خارق العاده و بناهای تاریخی، فیلیپین سرشار از جاهای دیدنی است...

23 مرداد 1401

مقبره الشعرای تبریز ، تجلی تاریخ پر افتخار ادبیات ایران

تبریز را باید شهر ادیبان و بزرگان دانست، شهری که تاریخش پر از افتخارهای ملی بوده است. این شهر در دل خود شاعران، ادیبان و نویسندگان متعددی را پرورش داده که هر کدام نقش پر رنگی در اعتلای جایگاه فرهنگی ایران در بین جهانیان به عهده داشته اند. تبریز آرامگاه...

12 مرداد 1401

جزئیات محصول نو ایران خودرو در کلاس A تعیین شد

چندی پیش مدیر عامل ایران خودرو از برنامه های این گروه صنعتی برای فراوری خودرو های تازه ملی اطلاع داد. حال، نمونه اولیه محصول تازه ایران خودرو آماده شده و به احتمال زیاد تا انتها سال 1399، این خودرو به بازار معرفی می گردد. محصول تازه این خودروساز در کلاس...

8 مرداد 1401

سیستم جرقه زنی خودرو چیست و طرز کار آن چگونه است؟

سیستم جرقه زنی خودرو چیست؟ برای روشن شدن خودرو باید فرآیند احتراق رخ دهد. احتراق در هر موتور بنزینی با یاری جرقه ها صورت می گیرد. این جرقه ها است که با تبدیل انرژی شیمیایی به فیزیکی و حرکتی باعث به حرکت درآمدن خودرو می گردد. بنابراین سیستم جرقه زنی خودرو...

7 مرداد 1401

طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی رستورانی به 4 روش

میرزا قاسمی یک غذای ساده و پر طرفدار شمالی است که امروزه به عنوان یک پیش غذا یا یا یک در تمام شهرها پخته می شود. میرزا قاسمی با گوجه و بادمجان کبابی یا آبپز درست می شود. همچنین طرز تهیه میرزا قاسمی با کشک، میرزا قاسمی با گردو و میرزا قاسمی با گردو هم مرسوم...

5 مرداد 1401

جایزه یک عمر دستاورد هنری برای بازیگر اشک ها و لبخند ها

پس از چند بار به تعویق افتادن مراسم اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری به جولی اندروز از سوی موسسه فیلم آمریکا این مراسم خاتمه در یک گردهمایی بزرگ برگزار گردید.

27 تیر 1401
تعداد: (152)