جای کی روش خالی !

به گزارش وبلاگ محمدی، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در بازی های محبت آمیز عملکرد خوبی همراه با تیم ملی داشته و با ایران پیروز شد.

جای کی روش خالی !

به گزارش وبلاگ محمدی به نقل از روزنامه وبلاگ محمدی ، تیم های سوریه، ازبکستان و بوسنی را شکست دهد. حالا این مربی به اولین آزمون جدی خود همراه با تیم ملی رسیده است. از روز اول انتخاب اسکوچیچ، همه نگران این بودند که مبادا او نتواند تیم را به درستی مدیریت کند. ویلموتس معروف نتوانست در روزهای پسا کی روش، تیم ایران را جمع کند، بنابراین نگرانی ها درباره اسکوچیچ طبیعی بود. حالا یک قیاس ساده نشان می دهد این مربی اِلمان های لازم را برای مدیریت تیم ملی نداشته است.

در زمان برگزاری اردوهای تیم ملی در مقاطع حساس، کی روش حساسیت فراوانی روی فضای مجازی داشت و اجازه نمی داد بازیکنان فعالیت آنچنانی در این فضا داشته باشند. عقیده اش این بود که تیم باید تمرکز داشته باشد. وقتی اینجا هستید، فقط و فقط باید به تمرین و بازی فکر کنید، همین. فضای مجازی اما در ایران ملتهب است. گاهی ذهن بازیکنان را به هم می ریزد. آدم بیکار در این فضا کم نیست. کسانی که فقط بلدند موج منفی بدهند. گاه همین پیغام ها می تواند روی افکار بازیکنان اثرگذار باشد. اسکوچیچ اما این مورد جزئی را رعایت ننموده و بازیکنان در فضای مجازی حضوری نسبتا فعال دارند و مدام تصاویر خود را آپلود می نمایند.

به دستور کی روش زمانی که بازیکنان و اعضای تیم در اردو بودند اجازه نداشتند در صورت فعالیت مجازی، به مطالبی غیر از تیم ملی اشاره نمایند. این روزها اما مدیر رسانه ای تیم ملی در شرایطی که در اردو به سر می برد، بیش از هر چیز به فیلم سازی خود می پردازد و مدام از زمان پخش سریال جدیدش خبر می دهد. حالا تصور کنید اگر جای اسکوچیچ، کی روش نشسته بود چه اتفاقی می افتاد؟ اولین جمله او قطعا این بود: کسی که فکر و ذهنش تیم ملی نیست و فیلمسازی است، در تیم من جایی ندارد.

شاید این مساله مورد انتقاد رسانه ها بود ولی گاهی به تیم یاری می کرد. کی روش مصاحبه بازیکنان را محدود می کرد. در مقاطع حساس خیلی کم به بازیکنان اجازه مصاحبه می داد. رسانه ها هم درک می کردند چون تصورشان این بود در نهایت به تیم ملی یاری می نماید. این روزها اما بازیکنان مصاحبه های مختلفی می نمایند. در کانال های تلویزیونی هستند. این جوابگو بودن بد نیست ولی همه امیدوارند حضور مداوم در رسانه ها اثری روی تمرکز بازیکنان نگذارد.

برگزاری اردو در کیش به دلیل شباهت با آب و هوای بحرین بد نبود ولی ظاهرا اسکوچیچ حالا فهمیده که آنجا مکان خوبی برای برگزاری اردو نبوده است. در دوران کی روش بارها کیش پیشنهاد شد ولی او می گفت شرایط تمرینی در آنجا مهیا نیست. چرا؟ به این دلیل که زمین تمرین با هتل فاصله دارد و هتل ها استاندارد میزبانی از تیم ملی را ندارند. تاکید کی روش این بود که ورودی و خروجی هتل تیم ملی یکی باشد تا جلوی رفت و آمدهای اضافه گرفته گردد. همین حالا تیم ملی در هتلی اردو زده که چندین در دارد و به همین دلیل طرفداران قابل کنترل نیستند. آنها تا دیروز به هتل رفت و آمد می کردند ولی سخت گیری ها تازه شروع شده است. آیا نباید مسؤولان از ابتدا به آن فکر می کردند؟ بازیکنان تیم ملی در چند روز گذشته گلایه می کردند که اگر کرونا بگیرند تکلیف چه خواهد بود؟

اگر الان کی روش به جای اسکوچیچ بود، تیم ملی در یک کمپ تمرینی حضور داشت، جایی که هم هتل آنجا بود و هم زمین تمرین. به این دلیل که او کوشش می کرد تیم ملی را قرنطینه کند. هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ بهداشتی. کی روش تاکید داشت نباید رقبا از تیم ملی خبر داشته باشند. حالا اما دقیقا عکس این رخ داده.

احتمالا تیم های رقیب حتی می دانند بازیکنان صبحانه را با سنگک خورده اند یا با بربری؟ تمرینات ساعت چند است؟ چه بازیکنانی در اردو هستند؟ چه بازیکنانی نیستند؟ چه کسی تمرین نموده و چه کسی ننموده؟ همین حالا کوچکترین اطلاعاتی از بحرین و عراق در اختیار تیم ملی نیست ولی تا دلتان بخواهد

آنها از تیم ملی اطلاعات دارند. قطعا اگر اسکوچیچ تیم ملی را در این شرایط پنهان می کرد، می توانست بیشتر به نفع باشد.

رضا پورعالی - گروه ورزش / روزنامه وبلاگ محمدی

منبع: جام جم آنلاین

به "جای کی روش خالی !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای کی روش خالی !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید