جدیدترین علائم ابتلا به کرونای شدید؛ از فلج شدن صورت تا افتادن پلک ها

به گزارش وبلاگ محمدی، محققان ایتالیایی اعلام کردند ابتلا به کووید 19 می تواند منجر به بیماری خود ایمنی (میاستنی گراویس) در افراد گردد.

جدیدترین علائم ابتلا به کرونای شدید؛ از فلج شدن صورت تا افتادن پلک ها

به گزارش وبلاگ محمدی به نقل از وبلاگ محمدی، با گذشت بیش از 8 ماه از شیوع جهانی ویروس کرونا، هنوز هیچ واکسن موثری برای مقابله با آن یافت نشده است. سازمان جهانی بهداشت با اعلام علائم رایج کووید 19 که شامل تب، سرفه خشک، از دست دادن حس بویایی و چشایی، بثورات پوستی و تعریق می گردد، از مردم خواسته است پس از مشاهده این موارد خود را قرنطینه نمایند.

دولت ها می کوشند تا زمان یافتن یک راه چاره درمانی، شیوع ویروس را در جامعه مدیریت و کنترل نمایند. یکی از موثرین راه چاره های مدیریت کرونا، شناسایی افراد مبتلا و قرنطینه آنهاست. از این رو، دانشمندان با مطالعه بیماران، هر روز علائم جدیدی از ابتلا به کرونا را مطرح نموده و اقدام به آگاهی سازی عمومی درباره آن می نمایند.

به تازگی محققان اعلام کردند علائمی در چشمان و صورت افراد وجود دارد که می تواند گویای ابتلای آن ها به کرونای شدید باشد.

دانشمندان ایتالیایی در 3 نفر از بیماران کرونایی، شاهد بروز اختلال خود ایمنی تضعیف عضلات بودند. این امر منجر به بیماری خود ایمنی میاستنی گراویس در بیماران شده است. بیماری خود ایمنی به حالتی اطلاق می گردد که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به اندام ها و بافت های خودی حمله و باعث آسیب به آن ها می شوند.

میاستنی گراویس نوعی فلج ماهیچه ای است که علت آن فعالیت ایمنی بر ضد پروتئین های گیرنده استیل کولین در سیناپس عصبی - عضلانی است.

این بیماری بیشتر در زنان شایع است و می تواند باعث فلج شدن ماهیچه های پلک و صورت گردد. در این بیماری ضعف ماهیچه ها باعث اختلال در فرایند کنترل چشم ها، حرکت پلک ها، حالت چهره، جویدن، صحبت کردن و بلع غذا می گردد.

اکنون دانشمندان ایتالیایی می گویند شاهد آن هستند که ویروس کرونا در بدن بعضی بیماران باعث ایجاد بیماری خود ایمنی میاستنی گراویس شده است.

محققان بیمارستان گاریبالدی در منطقه کاتانیا اعلام کردند برای نخستین بار است که ارتباط میان ابتلا به ویروس کرونا و اختلالات مربوط به این بیماری دیده می گردد.

بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان پس از یک هفته تب شدید و نشان دادن سایر علائم کرونا، به ناگاه دچار فلج شدن صورت، افتادن پلک ها و ناتوانی در عمل بلع شدند. پزشکان پس از انجام آزمایشات اعلام کردند ابتلا این افراد به کرونای شدید منجر به بیماری میاستنی گراویس در آن ها شده است. این بیماری باعث ضعف عضلات و خستگی آن ها می گردد و در نتیجه پلک ها و عضلات صورت نمی توانند حالت طبیعی خود را حفظ نمایند.

بیماری میاستنی گراویس عضلات چشم، پلک ها، حالت چهره، جویدن، بلعیدن و سخن گفتن را درگیر می نماید. نخستین بیمار یک مرد 64 ساله بود که پس از ابتلا به کرونا به مدت 4 روز، تبِ 39 درجه را تجربه کرد. پس از 5 روز، دو بینی و خستگی عضلات در وی دیده شد. بیمار دوم نیز یک پیرمرد 68 ساله بود که به مدت 7 روز، تبِ نزدیک به 39 درجه داشت.

او نیز پس از یک هفته به سختی می توانست عمل بلع را انجام دهد و عضلات صورتش دچار ضعف شد. نفر سوم نیز یک پیرزن 71 ساله با تب بالا و سرفه های خشک بود. او هم پس از یک هفته عضلات صورتش دچار تحلیل و خستگی شد.

دانشمندان در حال تحقیقات بیشتر بر روی این موضوع هستند. این برای نخستین بار است که ارتباط میان این اختلال و بیماری کرونا تایید می گردد. کشور ایتالیا نخستین کشور اتحادیه اروپا بود که در موج اول شیوع کرونا بالاترین آمار تلفات و قربانیان را در این منطقه ثبت کرد. تا به امروز 277 هزار نفر در ایتالیا به کووید 19 آلوده شده اند. از این میان، بیش از 35 هزار و 500 نفر جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: تاثیرات منفی استفاده مکرر از ضدعفونی نماینده

آخرین یافته ها درباره عمر ویروس کرونا بر روی سطوح (+جدول)

منبع: جام جم آنلاین

به "جدیدترین علائم ابتلا به کرونای شدید؛ از فلج شدن صورت تا افتادن پلک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین علائم ابتلا به کرونای شدید؛ از فلج شدن صورت تا افتادن پلک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید