جزئیات بزرگترین مطالعه کارآزمایی بالینی درمان کرونا در ایران

به گزارش وبلاگ محمدی، دکتر رضا ملک زاده در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: همگام با سایر کشورهای در حال همکاری با سازمان بهداشت جهانی برای انجام تحقیقات گسترده در زمینه درمان قطعی کووید- 19، ایران نیز مطالعات گوناگون خود (کارآزمایی های بالینی، اپیدمیولوژی و ریجستری، مداخلات تستی، فناوری محور و ...) را برای درمان کرونا شروع نموده است. از جمله تحقیقات گوناگون در زمینه درمان کرونا که با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در حال اجرا است، مطالعات کارآزمایی بالینی است و در همین زمینه تا به امروز طرح های متعددی در کمیته های اخلاق در پژوهش دانشگاه های علوم پزشکی تصویب و در سامانه ملی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی به ثبت رسیده اند.

جزئیات بزرگترین مطالعه کارآزمایی بالینی درمان کرونا در ایران

وی در ادامه جزئیات عظیمترین مطالعه کارآزمایی بالینی درمان کرونا در ایران را اعلام نموده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نوشت: عظیمترین مطالعه کارآزمایی بالینی در بین مطالعات کارآزمایی بالینی مصوب برای درمان کرونا در ایران، مطالعه کارآزمایی تصادفی شده 4 درمان دارویی توأم با درمان استاندارد کووید 19 در بیماران بستری در بیمارستان در مقایسه با درمان استاندارد به تنهایی- کارآزمایی چند مرکزی در ایران است.

این کارآزمایی بالینی ایران که بخشی از یک کارآزمایی عظیم بین المللی در قالب همکاری با سازمان دنیای بهداشت و منطبق بر دستورالعمل دنیای است با همکاری 32 بیمارستان وابسته به 21 دانشگاه علوم پزشکی در 18 شهر کشور توسط بیش از 60 محقق در حال اجرا است.

مطالعه کارآزمایی بالینی حاضر تحت عنوان Randomized trial of additional treatments for COVID-19 in hospitalized patients who are all eceiving the local standard of care- Iranian SOLIDARITY multicentre trial که بر روی بیش از 2 هزار و 500 بیمار بالای 18 سال بستری در بیمارستان در حال اجرا است ، تاثیر رژیم درمانی چهار دارویی: Remdesivir (رمدسیویر)، Hydroxychloroquine (هیدروکسی کلروکین)، Lopinavir/ritonavir (لوپیناویر/ریتوناویر) و Interferon Beta (اینترفرون بتا) را بر روی درمان کرونا آنالیز می نماید.

ملک زاده تاکید نمود: احتمال می رود نتایج نهایی این مطالعه ظرف حداقل چهار ماه آینده اعلام گردد.

وی در ادامه یادآور شد: به طور کلی داروهای مورد آنالیز در مطالعات کارآزمایی بالینی درمان کرونا در ایران داروهایی هستند که اثرگذاری آنها بر روی ویروس ها اثبات شده و همگی آنها در ایران فراوری می شوند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکید می گردد که در حال حاضر در دنیا هیچ واکسن یا داروی تایید شده قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد. اگرچه پیشنهادهای زیادی برای درمان های آزمایشی وجود دارند که می توانند به مراقبت های معمول در بیمارستانها اضافه شوند و در حال آنالیز اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جزئیات بزرگترین مطالعه کارآزمایی بالینی درمان کرونا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بزرگترین مطالعه کارآزمایی بالینی درمان کرونا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید