خبرنگاران از برجام تا رسیدن به فرجام

به گزارش وبلاگ محمدی، تهران- خبرنگاران- روزنامه اعتماد در مطلبی آورد: جمهوری اسلامی به وسیله دیپلماسی منطق خود را در برجام در مقابل افکار عمومی جهان به کرسی نشاند و حتی حق خرید و فروش و توسعه صنعت اتمی را به دست آورد، هیچ عاقلی برجام را فتح الفتوح نخواند اما هیچ وطن دوستی هم برجام را در تاریخ ایران مایه شرمساری نخواهد دانست.

خبرنگاران از برجام تا رسیدن به فرجام

روزنامه اعتماد 20 آبان یادداشتی به قلم سید شهاب الدین چاوشی منتشر کرد و در گزیده ای از آن می خوانیم: ادعای دولت در دوره تصویب برجام، سیاست برد- برد بود اما قدرت های عظیم دچار ایران هراسی فاحش شده بودند و تصور می کردند ایران در یک قدمی دسترسی به سلاح هسته ای است در حالی که رهبری معظم انقلاب کوشش برای دسترسی به سلاح های کشتار جمعی را حرام اعلام نموده بودند. پس هنر عظیم دولت به خصوص مذاکره نماینده ارشد ایران این بود که توهم غربی ها را در مورد ایران هراسی بشکند و به تحریم های چندین ده ساله علیه کشور انتها دهد. اعتمادسازی ایران بر مبنای سیاست برد- برد طراحی شده بود ولی قدرت های عظیم می خواستند از عدم دسترسی ایران به سلاح اتمی اطمینان حاصل نمایند و ایران می خواست دنیا حق قانونی استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را برایش به رسمیت بشناسد و تحریم های ظالمانه غربی ها که با سرکردگی امریکا علیه ایران، دنیای شده بود شکسته گردد و این اتفاق مهم با انتخابات شدیدا دو قطبی ایران و کینه های برخاسته از آن و نهایتا با خروج یکجانبه دولت امریکا از یک معاهده بین المللی، ایران را از دسترسی به فواید 50 درصدی برجام محروم کرد.

برجام در واقع فرصت بهره برداری های متعدد از یک توافق تاریخی برای کشورمان محسوب می گردد. امیدواریم حال که قاتل قهرمان بین الملل اسلامی به زباله دان تاریخ سپرده شده با منطق اسلامی و انسانی برای اثبات حقوق حقه ایرانیان از به جامانده فرصت بهره ببریم و اجازه دهیم دولت با تدابیر شایسته برجام را به فرجامی نیکو برساند.

در عین وفاداری به استقلال میهن و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و توجه به توانایی ها و ظرفیت های داخلی باید توجه داشته باشیم حتی برای صادرات غیرنفتی کشور امروز نیازمند ارتباط و تعامل مالی و بانکی با دنیا هستیم. در فضای تحریم جز آشفتگی جامعه و افزایش رنج و مشقت مردم و توسعه ناکارآمدی ها بهره ای نخواهیم داشت. بر عقلای کشور واجب است، تندروی های بعضی تریبون داران را مهار نمایند و بگذارند دولت در فضای مسالمت جویانه و با پرهیز از مناقشات بی حاصل یک بار برای همواره تفوق منطق جمهوری اسلامی را در مقابل زیاده خواستار داخل و خارج به اثبات برساند. باید بپذیریم که سیاست، علم تدبیر است و دیپلماسی ابزار مهم آن. پس فرصت دهیم در چارچوب سیاست های جمهوری اسلامی مبنی بر حفظ کرامت انسان ها، دولت بتواند در شرایط سخت مالی کشور گام های لازم را برای اصلاح امور بردارد و منتظر نباشیم تا دولت آینده بر سر کار آید زیرا کار امروز را به فردا سپردن شرط تدبیر نیست. بعضی فرصت ها تکرار نمی شوند، هنوز از مدت به جامانده این دولت که با رای 24 میلیونی مردم بر سر کار آمده تا دولت بعدی که معلوم نیست با چه میزان رای بر کرسی قدرت خواهد نشست 9 ماه باقی مانده است. این فرصت به خصوص برای دولتی که همه می دانند طمع و وسوسه مجدد به دست آوردن قدرت را ندارد، دوران فداکاری برای میهن است نه کسب شهرت و وجاهت. همه و همه باید یاری کنیم تا دولت در پیشبرد برنامه هایش پیروز گردد.

دولت نیز عزم خود را برای فداکاری تاریخی و حل مسائل مالی مردمی که به جمهوری اسلامی دل بسته و به صیانت کشورشان امیدها دارند، جزم کند و با سرعت ریل های معیوب را ترمیم و لکوموتیوران های ماهری را به کار گمارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران از برجام تا رسیدن به فرجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران از برجام تا رسیدن به فرجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید