خبرنگاران دخالت تازه انگلیس در امور داخلی بلاروس

به گزارش وبلاگ محمدی، لندن - خبرنگاران - وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای مداخله جویانه خواهان برگزاری انتخابات تازه در بلاروس شد.

خبرنگاران دخالت تازه انگلیس در امور داخلی بلاروس

به گزارش وبلاگ محمدی از وزارت امور خارجه انگلیس، دومینیک راب با استناد به گزارش ادعایی سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره تقلب اجرا شده در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس مطرح کرد که انتخابات جدید باید آزاد و منصفانه برگزار گردد و آن هایی که علیه معترضان با خشونت رفتار کردند جوابگو باشند.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس 19 مرداد ماه برگزار گردید و تنها ساعاتی پس از رای گیری، اعلام شد الکساندر لوکاشنکو برای ششمین بار پیاپی با کسب 80 درصد آرا رییس جمهوری شده است.

مخالفانی که هفته ها پیش از انتخابات دست به اعتراض زده بودند، با شنیدن نتایج انتخابات خشمگین شدند و به خیابان ها آمدند اعتراضاتی که تا امروز ادامه داشته است هر چند بسیاری از معترضین بازداشت شده اند.

کشورهای غربی و آمریکا برای مجازات حکومت بلاروس و شخص لوکاشنکو تحریم هایی را در خصوص این کشور وضع کردند.

براساس یافته های ادعایی سازمان امنیت و همکاری اروپا که امروز منتشر شد، در انتخابات بلاروس تقلب اجرا شده و مقامات این کشور مرتکب نقض گسترده و سازمان یافته حقوق بشر علیه معترضان شده اند.

وزیر دفاع روسیه هفته پیش در نشست مشترک مقام های ارشد وزارت دفاع روسیه و بلاروس توضیح داد که هدف کشورهای غربی برپایی انقلاب رنگی در بلاروس و جلوگیری از همگرایی این کشور با روسیه است.

سرگئی شایگو این تحرکات را محکوم و توضیح داد که مداخله خارجی در امور داخلی سایر کشورها غیرقابل قبول است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دخالت تازه انگلیس در امور داخلی بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دخالت تازه انگلیس در امور داخلی بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید