دستگاه الکتروریسی ایران ساخت شد

به گزارش وبلاگ محمدی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از فراوری یک دستگاه الکتروریسی اطلاع داد و گفت: این دستگاه قابلیت فراوری ماسکN95 را دارد و یک لایه نانو الیاف روی پارچه های معمولی که 30-40 درصد کارایی دارند را پوشش می دهد و تبدیل به مدیای N95 یا N99 درصد می نماید.

دستگاه الکتروریسی ایران ساخت شد

نادر نادری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ محمدی درباره فعالیت این شرکت در مواجهه با بحران کرونا و محصولات فراوریی، گفت: برای فراوری ماسک در کشور زیرساخت های خوبی داریم و مواد اولیه پلیمری فراوری می گردد.

وی اضافه نمود: مدیای N95 نداشتیم ولی در حال حاضر با داشتن دستگاه الکتروریسی علاوه بر کاربردهای مختلف که می تواند صنعت فیلتر یا صنایع دیگر را در بر بگیرد می توان در حوزه فراوری ماسک هایی با کارایی N95 و N99 درصد را فراوری کرد.

فراوری ماسک های N95 و N99 با استاندارد آمریکایی

این مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه نمود: یکسری از ماسک ها با استاندارد اروپایی هستند و ماسک های N95 و N99 با استانداردهای آمریکای فراوری می شوند که در بحث بیماری کرونا بسیار مهم هستند.

وی گفت: در حال حاضر دستگاه الکتروریسی فراوری می کنیم که این دستگاه قابلیت فراوری N95 را دارد به طوری که یک لایه نانو الیاف روی پارچه های معمولی که 30-40 درصد کارایی دارند را پوشش می دهد و تبدیل به مدیای N95 یا N99 درصد می نماید.

نادری در ادامه اعلام نمود: زمانی که بحث کرونا در کشور پیش آمد ما سیستم پوشش دهی نانو الیاف راه ندازی کردیم و علاوه بر دستگاه های خودمان که ظرفیت محدودیتی داشت با همکاری ستاد نانو به شرکت های مختلفی که دستگاه هایی از ما خریداری نموده بودند یاری کردیم تا آنها هم بتوانند مدیای N95 فراوری نمایند.

این مدیرعامل شرکت دانش بنیان ادامه داد: پیروز شدیم با همکاری شرکت های مختلف در بخش فراوری، فیلترسازی را در ایران فعال کنیم و ظرفیت مدیا را به حدود 250 هزار ماسک در روز برسانیم.

وی گفت: در حال حاضر ماسک هایی با توجه به شرایط روز و کارایی بالا فراوری می کنیم که بدون واسطه و به صورت مستقیم به دست مردم و وزارت بهداشت می رسد.

این مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه نمود: قبل از شیوع ویروس کرونا تقاضای بازار کم بود و ما یک ظرفیت اسمی و یک ظرفیت کمی داشتیم که شاید روزانه ظرفیت فراوری 10 هزار عدد بود ولی در حد 2 هزار عدد ماسک فراوری می کردیم به طوری که عمده ماسک های فراوریی صادر می شد.

نادری اضافه نمود: بعد از بحث کرونا مصرف ماسک چین بالا رفت و کشورهای دیگر نیز درگیر شدند و خوشبختانه در این زمینه ما پیروز شدیم ظرفیت فراوری را بالا ببریم و در حال حاضر روزانه حدود 50 هزار ماسک فراوری می کنیم.

وی گفت: به نظر من در بحث ماسک مشکل ارز نداشتیم بلکه مشکل اصلی درباره دستگاه الکتروریسی بود که پیروز شدیم این دستگاه را فراوری کنیم که مشتریان خارجی زیادی دارد. اگر این دستگاه را نداشتیم باید ارز زیادی برای وارد کردن این دستگاه به کشور استفاده می کردیم چرا که با شرایط فعلی قیمت این دستگاه چیزی حدود یک میلیون دلار است. در حال حاضر 6 دستگاه در مجموعه ما فعال هستند که بالغ بر 6 میلیون دلار است که با صادر کردن این دستگاه باعث ورود ارز به کشور شده ایم.

این مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه نمود: کشور چک یکی از لیدرهای دستگاه های نانو است و آمریکا هم در این بین وجود دارد که مانند چک جلودار نیست به طوری که ما نیز یکی از 4-3 شرکت در فراوری هستیم.

وی گفت: در دوره کرونا یک وام حدوداً 6 میلیاردی از صندوق نوآوری و شکوفایی گرفتیم که بازپرداخت آن هم یکساله است.

بهره مندی از حمایت های مادی و معنوی معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی

وی اضافه نمود: ما از طرف ستاد نانو، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت های مادی و معنوی خوبی بهره مند شدیم. قبل از شیوع کرونا انتقادهایی به مدل حمایت هایی که می شدیم داشتیم و جای چنین حمایتی خالی بود ولی بعد از بیماری معاونت وارد عرصه شد و ما توانستیم سریع عکس العمل نشان دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دستگاه الکتروریسی ایران ساخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه الکتروریسی ایران ساخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید