دلایل بسیار مهم گرم نشدن بخاری خودرو در هوای سرد چیست؟

به گزارش وبلاگ محمدی، گاهی در فصل زمستان ترموستات برداشته می گردد و آب در تمامی مواقع خنک می گردد. این حالت فقط مناسب هوای گرم است و در فصل زمستان باعث می گردد تا بخاری، گرمای موردنیاز را فراوری نکند.

دلایل بسیار مهم گرم نشدن بخاری خودرو در هوای سرد چیست؟

این روز ها که به سرمای زمستانی در ایران نزدیک می شویم، شایع ترین عیبی که برای خودرو ها رخ می دهد و مالک خودرو را به زحمت می اندازد، کمبود گرمای بخاری است.

اولین دلیل می تواند گرفتگی و یا خرابی رادیاتور بخاری باشد. وقتی رادیاتور بخاری نتواند بخوبی تبادل حرارتی داشته و گرما را از آب به هوا منتقل کند، بخاری گرمای لازم را نداشته و خوب گرم نمی کند. در بیشتر موارد، رادیاتور عوض می گردد، اما اگر مجاری آن تمیز گردد، می توان به رفع عیوب اقدام کرد.

گاهی شیلنگ آبی که وارد بخاری شده و به رادیاتور متصل است، گرفتگی دارد. آب داغ موتور نمی تواند وارد شبکه گرمایی (رادیاتور) شده و به درستی حرارت خود را به هوا بدهد. در این گونه موارد نیز گرفتگی رفع شده و آب و گردش آن باید به حالت عادی بازگردد.

عیبی دیگر که بسیار شایع است، خرابی فن و یا دمنده بخاری است. در این حالت رادیاتور بخوبی گرم می گردد، آب داغ موتور نیز وارد سیستم می گردد، ولی در نهایت هوای محیط به درستی وارد نشده و با شبکه گرمایی برخورد نمی کند.

عیب این حالت، فن یا همان دمنده بخاری است. برای رفع این عیب باید فن بخاری را باز نموده و آن را در بیرون تست کرد، سپس عیب آن را رفع نموده و دوباره روی سیستم نصب کرد.

گاهی آب موتور کافی نیست و سطح آن پایین است در نتیجه شبکه گرمایی بخاری نیز نمی تواند به درستی تبادل حرارتی داشته باشد، در این حالت باید به سیستم خنک کاری موتور آب اضافه کنیم. سپس سیستم را هواگیری نموده و آن را نشت یابی می کنیم.

بر اساس توصیه های امداد خودرو، یکی دیگر از عواملی که در کارکرد بخاری نقش بسیار مهمی دارد ترموستات خودرو می باشد. ترموستات وظیفه دارد تا راستا آب موتور را تغییر دهد. زمانی که احتیاج به خنک کردن آب نیست آب همچنان داخل موتور و اطراف آن گردش کند و وارد رادیاتور نگردد. هر زمان که دمای آن به حدی بالا رفت که احتیاج به خنک کاری و کاهش دما بود، ترموستات خود به خود باز شده و اجازه عبور آب را می دهد.

گاهی در فصل زمستان ترموستات برداشته می گردد و آب در تمامی مواقع خنک می گردد. این حالت فقط مناسب هوای گرم است و در فصل زمستان باعث می گردد تا بخاری، گرمای مورداحتیاج را فراوری نکند.

گاهی ترموستات خراب است و همواره در حالت باز قرار گرفته است. در این شرایط هم باز بخاری گرمای مورداحتیاج را فراوری نمی کند برای رفع عیب باید ترموستات تعویض شده و سیستم نشت یابی گردد.

منبع: کارستان

منبع: فرادید

به "دلایل بسیار مهم گرم نشدن بخاری خودرو در هوای سرد چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل بسیار مهم گرم نشدن بخاری خودرو در هوای سرد چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید