دیدار و گفتگوی بشار اسد با فرستاده ویژه دولت روسیه

به گزارش وبلاگ محمدی به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز پنج شنبه با الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه دولت روسیه و هیأت همراه وی دیدار کرد.

دیدار و گفتگوی بشار اسد با فرستاده ویژه دولت روسیه

در این گفتگوها، دو طرف بر عزم خود برای ادامه و افزایش تلاش های مشترک و انجام تلاش ها برای غلبه بر مسائل ناشی از سیاست های برخی کشورهای غربی علیه سوریه و کاهش اثرات تحریم های ظالمانه اعمال شده علیه ملت سوریه تاکید کردند.

هیأت روسیه نیز ضمن اعلام حمایت پایدار از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، گفت که مسکو مخالف هر گونه اقدام یا گامی است که این حاکمیت را نقض کند و بر تلاش ها برای خاتمه دادن به جنگ سوریه تأثیر بگذارد.

در این دیدار همچنین برخی مسائل مربوط به فرایند سیاسی و نشست های کمیته تدوین قانون اساسی سوریه و فشارهای آمریکا و کشورهای غربی بر فرایند فعالیت این کمیته بررسی شد.

در دیدار رئیس جمهور سوریه با هیأت روسیه همچنین تأکید شد که هرگونه پیشرفت در فرایند سیاسی سوریه باید با احترام به اصول پایدار ملت سوریه در مبارزه با تروریسم و حفاظت از یکپارچگی سرزمینی سوریه همراه باشد.

در این دیدار سرلشکر علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی و دکتر ایمن سوسان معاون وزیر امور خارجه و لونه الشبل مدیر دفتر سیاسی و رسانه ای ریاست جمهوری سوریه و سفیر روسیه در دمشق نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دیدار و گفتگوی بشار اسد با فرستاده ویژه دولت روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار و گفتگوی بشار اسد با فرستاده ویژه دولت روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید