سدان دی اس 9؛ فرانسوی شیک

به گزارش وبلاگ محمدی، از جمله امکانات لوکس ماشین سیستمی است که با رصد راستا، یاری فنر ها را با توجه به شرایط سطح جاده تنظیم می نماید.

سدان دی اس 9؛ فرانسوی شیک

تعطیلی نمایشگاه ژنو در حالی اعلام شد که خودروسازان غرفه های خود را آماده نموده بودند

کرونا بلای جان صنعت خودرو

تنها چند روز مانده به شروع نمایشگاه خودروی ژنو، برگزاری این نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. با وجود هراس از گسترش ویروس کرونا در اروپا، برگزارنمایندگان نمایشگاه تا روز آدینه اصرار داشتند نمایشگاه برگزار گردد. خودروسازان هم که با هزینه زیاد غرفه های خود را آماده نموده بودند، قرار بود برای احتیاط با حداقل پرسنل به نمایشگاه بیایند.

اما پس از تصمیم دولت سویس برای ممنوع شدن هرگونه مراسم با حضور بیش از هزار نفر، چاره ای جز تعطیل کردن نمایشگاه نبود. نمایشگاه خودروی ژنو یکی از قدیمی ترین و مهم ترین رویداد های صنعت خودرو است که از سال 1905 هر سال برگزار می گردد. آخرین بار این نمایشگاه به دلیل جنگ دنیای دوم تعطیل شده بود.

قرار بود نودمین دوره نمایشگاه با حضور بیش از 160 شرکت از روز پنجشنبه 5 مارس (15 اسفند) به مدت ده روز برگزار گردد. سال گذشته 660 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند و پیش بینی می شد برگزاری آن سال جاری بین 200 تا 250 میلیون فرانک سویس (205 تا 256 میلیون دلار) درآمد ایجاد کند.

با تعطیلی نمایشگاه ژنو، ب ام و محصولات جدیدش را به وسیله اینترنت رونمایی خواهد نمود

با اعلام خبر تعطیلی نمایشگاه، خودروسازان به سرعت برای یافتن راهی برای معرفی ماشین های جدید خود دست به کار شدند. ب ام و و مرسدس-بنز اعلام نموده اند که مدل های خود را در مراسمی که در اینترنت به طور مستقیم پخش می گردد رونمایی خواهند کرد.

بیش از 85 هزار نفر تا به امروز به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بیشترین مبتلایان در چین هستند که انتقال ویروس از آنجا شروع شد. این ویروس تا به امروز جان بیش از سه هزار نفر را گرفته است.

ماه گذشته و با گسترش سریع ویروس در چین، برگزاری نمایشگاه خودروی پکن هم به تعویق افتاد. قرار بود این نمایشگاه در ماه آوریل برگزار گردد.

فروش خودرو در چین در ماه فوریه 92 درصد کاهش یافت

خودروسازی در کما

شیوع ویروس کرونا باعث کاهش شدید فروش خودرو در عظیم ترین بازار خودروی دنیا شده است. اتحادیه خودرو های سواری چین اعلام نموده فروش در ماه فوریه و در اوج گسترش ویروس، 92 درصد کمتر از سال گذشته بود. ادامه این کسادی برای کارخانه ای مانند جنرال موتورز که چهل درصد از محصولاتش را در چین می فروشد، کمرشکن است.

هشتاد درصد از خودروسازی دنیا به فراوری قطعه در چین وابسته است و تعطیلی کارخانه ها در این کشور باعث شده در فراوری و فروش خودرو در دنیا وقفه ایجاد گردد.

اتحادیه صنعت خودروی آلمان پیش بینی نموده که فروش در این کشور در سال 2020 شش درصد کاهش یابد. فیات-کرایسلر هم گفته که ناگزیر است یکی از کارخانه های خود را در اروپا تعطیل کند. نیسان و هیوندای هم به خاطر نرسیدن قطعه، مجبور شدند کارخانه های خود را در کره جنوبی تعطیل نمایند.

با گسترش ویروس کرونا به کره جنوبی و ابتلای یک کارگر هیوندای به ویروس، این شرکت گفت یک کارخانه خود را در شهر اولسان تعطیل نموده است. پس از چین، بیشترین تعداد ابتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی گزارش شده است.

فرانسوی شیک

اولین مدل سدان دی اس از تابستان به بازار عرضه خواهد شد

دی اس، سازنده محصولات لوکس گروه خودروسازی پی اس ای، مدل جدید خود، دی اس 9 را معرفی کرد. این ماشین اولین سدان خودروساز فرانسوی است و قرار است در چین فراوری شده و از آنجا به سراسر دنیا صادر گردد.

این سومین مدلی است که ویژه مارک دی اس طراحی می گردد. دی اس در دو سال گذشته دو مدل شاسی بلند به بازار عرضه نموده است. دی اس9 با محصولات مشابه کارخانه های ب ام و، آئودی، بنز و لکسوس رقابت می نماید.

دی اس9 با ماشین های لوکس آلمانی و ژاپنی رقابت می نماید

طراحان دی اس با ترکیب کردن محافظه کاری ماشین های لوکس آلمانی و تهور خودرو های لوکس ژاپنی، فرمی منحصر به فرد خلق نموده اند که اگرچه از زاویه هایی به ماشین های رقیب شبیه است، اما شخصیت ویژه خود را دارد.

دی اس9 از نظر فنی اشتراک زیادی با پژو 508 دارد. قوای محرکه ماشین هیبرید-الکتریکی است و می تواند با نیروی باتری اش بین 40 تا 50 کیلومتر حرکت کند.

از جمله امکانات لوکس ماشین سیستمی است که با رصد جهت، یاری فنر ها را با توجه به شرایط سطح جاده تنظیم می نماید.

دی اس در سال 2019 بیش از 60 هزار دستگاه ماشین فروخت

چین مهم ترین بازار دی اس9 است. با اینکه فروش ماشین های سدان در دنیا رو به کاهش است، این مدل در چین هنوز هوادار دارد. دی اس قرار است سه مدل جدید دیگر هم به محصولاتش اضافه کند. این شرکت سال گذشته با 17 درصد افزایش فروش، 62 هزار دستگاه ماشین در سراسر دنیا فروخت.

الکتریکی برای همه

سیتروئن امی را می توان با پرداخت مبلغ کمی اجاره کرد

جدیدترین محصول سیتروئن، یک ماشین الکتریکی است که با الهام از مدل 2 CV یا ژیان طراحی شده است. کارخانه فرانسوی می گوید همانطور که مدل 2 CV میلیون ها نفر را در قرن بیستم ماشین دار کرد، مدل امی (Ami) هم می تواند راه حلی ارزان و بدون آلودگی برای قرن بیست و یکم باشد.

با توجه به قوانین بعضی کشور های اروپایی، برای راندن امی احتیاجی به گواهینامه نیست و حتی نوجوانان هم می توانند آن را سوار شوند.

طراحان سیتروئن کوشش نموده اند تا حد ممکن هزینه ساخت ماشین کاهش یابد

امی با هر بار شارژ می تواند تا 70 کیلومتر حرکت کند و حدبیشتر سرعتش 45 کیلومتر در ساعت است. طراحان سیتروئن کوشش نموده اند تا جای ممکن هزینه ساخت ماشین کم باشد. برای همین از تعداد قطعات ماشین کاسته شده و از قطعات محصولات دیگر سیتروئن در ساخت ماشین استفاده شده است.

همچنین به جز شیشه های جلو و عقب، بیشتر پنل ها در بدنه خودرو مشترک است. مثلا در های ماشین با یک قالب ساخته شده و برای همین یکی رو به جلو و دیگری رو به عقب باز می گردد.

خریداران می توانند بدنه و اتاق ماشین های خود را با وسایلی که جداگانه فروخته می گردد تغییر دهند. برای وصل کردن این وسایل، احتیاجی به یاری نیست و خریداران می توانند خودشان این کار را انجام دهند.

راننده به جای نمایشگر از تلفن همراه خود استفاده می نماید

کاهش هزینه ساخت به کاهش قیمت ماشین منجر شده است. امی را می توان به قیمت شش هزار یورو خرید یا آن را اجاره کرد. هزینه اجاره با توجه به میزان پول پیش متفاوت است، اما می تواند تا 20 یورو در ماه (حدود 22 دلار) کاهش یابد.

این ماشین قرار است در کارخانه ای در مراکش ساخته گردد و با همکاری یک فروشگاه عظیم لوازم الکترونیکی فرانسوی به نام دارتی-فِنَک فروخته خواهد شد. امی یکی از شش ماشین الکتریکی است که قرار است سیتروئن تا سرانجام سال 2020 به بازار عرضه کند.

پاسخ به آینده

کانسپت پریسپت، مبنای ماشینی است که احتمالا در سال 2025 به بازار عرضه می گردد

پلستار (Polestar)، شرکت زیرمجموعه ولوو، با رونمایی یک کانسپت جدید ایده ای از مدل های آینده خود را نمایش داد. نام این کانسپت پریسپت (Precept) است و مدیر پلستار می گوید پاسخی برای چالش هایی است که صنعت خودروسازی در ده سال آینده با آن روبرو است.

ساخت ماشین های الکتریکی که احتیاج کمتری به شارژ داشته باشند یکی از این چالش ها است. برای حل این مشکل، کانسپت پلستار با طرحی آئرودینامیک، مقاوت بسیار کمی در برابر جریان هوا دارد و به این ترتیب بهره وری ماشین بسیار بالا است.

اتاق ماشین با مواد بازیافتی و تجدیدپذیر ساخته شده است

استفاده از مواد تجدیدپذیر در ساخت ماشین، موضوع دیگری است که در این کانسپت به آن توجه شده است. پنل های داخل ماشین با موادی ساخته شده که منشا گیاهی دارد. جایگاه ها هم از بطری های پلاستیکی و چوب پنبه های بازیافتی ساخته شده است.

بعد از چند سال که محصولات اسپرت ولوو با نام پلستار به بازار عرضه شد، کارخانه سوئدی این نام را به عنوان یک خودروساز مستقل معرفی کرد تا ماشین های الکتریکی لوکس تری را با آن به بازار عرضه کند.

این شرکت تا به امروز دو مدل پلستار 1 و پلستار 2 را به بازار عرضه نموده که اولی یک ماشین هیبرید اسپرت دو نفره و دومی یک ماشین الکتریکی است که با تسلا مدل 3 و جگوار آی-پیس رقابت می نماید.

با کاهش مقاومت در برابر هوا، ماشین با هر بار شارژ مسافت بیشتری حرکت می نماید

سومین مدل پلستار یک شاسی بلند است و احتمالا مدل بعدی ماشینی خواهد بود که با الهام از کانسپت پریسپت ساخته می گردد. از ظاهر ماشین پیدا است که برخلاف مدل های کنونی پلستار، ماشین های آینده این شرکت از نظر ظاهری با ماشین های ولوو تفاوت بیشتری خواهد داشت.

پلستار زمانی برای عرضه این ماشین اعلام نکرد است. اما با توجه به فن آوری هایی که در آن معرفی شده انتظار می رود این مدل جدید در سال 2025 به بازار عرضه گردد.

منبع: فرادید

به "سدان دی اس 9؛ فرانسوی شیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سدان دی اس 9؛ فرانسوی شیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید