سرپرست دانشگاه رازی: پیشرفت در اقتصاد کشاورزی نیازمند توجه به اصلاح و فراوری بذر مرغوب است

به گزارش وبلاگ محمدی، سرپرست دانشگاه رازی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی کشور و استقلال و پیشرفت در مباحث اقتصاد کشاورزی گفت: توجه علمی به اصلاح و فراوری بذر متناسب در اقیلم های متنوع و زیست محیطی بسیار مهم و حیاتی است.

سرپرست دانشگاه رازی: پیشرفت در اقتصاد کشاورزی نیازمند توجه به اصلاح و فراوری بذر مرغوب است

به گزارش گروه استان های وبلاگ محمدی،اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی علوم و تکنولوژی بذر ایران ،19 و 20 بهمن ماه 1400 به میزبانی دانشگاه رازی برگزار گردید.

در افتتاحیه این همایش، محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه رازی ضمن تبریک ایام الله دهه شکوهمند پیروزی انقلاب، با قدردانی از برگزارنمایندگان همایش و دست اندارکاران دانشگاه در سخنانی گفت: ما در طول انقلاب اسلامی در بسیاری از رشته های علمی پیشرفت های فوق العاده در دنیا داشتیم اما در بحث اقتصاد کشاورزی و اصلاح بذر چنین توفیقی حاصل نکرده ایم.

وی اضافه کرد: در اهمیت بذر مرغوب محصولات کشاورزی همین بس که اگر آب، خاک مرغوب، نیروی انسانی متخصص، کود و سم مناسب، دستگاه های مکانیزه بطور مطلوب فراهم باشد اما بذر محصول خوب نباشد، همه زحمات و منابع به هدر می رود.

احمدی اعلام کرد: بنابراین با توجه به اهمیت امنیت غذایی کشور و استقلال و پیشرفت در مباحث اقتصاد کشاورزی؛ توجه علمی به اصلاح و فراوری بذر متناسب در اقیلم های متنوع و زیست محیطی بسیار مهم و حیاتی است و اهمیت آن از علم، سلول های بنیادی و پزشک هسته ای، نانو و دیگر رشته های بیشتر نباشد کمتر نیست، لذا استادان و نخبگان دانشگاه باید در این زمینه جهاد شبانه روزی داشته باشند.

وی تأکید کرد: توجه به موضوع بذر، یکی از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه کنیم برهمین اساس باید قدردان برگزارنمایندگان این گونه همایش ها باشیم و کوشش کنیم خروجی خوب و پرباری از همایش ها حاصل گردد.

احمدی در ادامه با اشاره موفقیت های علمی کشور در زمینه های نظامی گفت: دشمنی فقط این نیست که ما را با صنایع نظامی تهدید نمایند بلکه در حوزه بیوترویسم، مباحث زیست محیطی و بذر محصولات کشاورزی نیز هست، اگر به ما بذرآلوده بدهند، آن وقت اقتصاد کشاورزی ما آلوده می گردد و امنیت غذایی ما به خطر می افتد و وابستگی ایجاد می گردد.

وی با اشاره به موفقیت استادان و نخبگان دانشگاه رازی در زمینه فراوری بذر سازگار با تنوع اقلیمی استان کرمانشاه به ویژه دانیال کهریزی و صحبت بهرامی نژا، اضافه کرد: امروز انتظار داریم از نخبگان و استادان دانشگاه در فراوری بذر و اصلاح آن گام بزرگ بردارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سرپرست دانشگاه رازی: پیشرفت در اقتصاد کشاورزی نیازمند توجه به اصلاح و فراوری بذر مرغوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست دانشگاه رازی: پیشرفت در اقتصاد کشاورزی نیازمند توجه به اصلاح و فراوری بذر مرغوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید