شامی برنجی، غذای خوشمزه برای تعطیلات

به گزارش وبلاگ محمدی، شامی برنجی یکی از غذاهای کشور ترکیه است که در بین ایرانی ها هم هواداران زیادی دارد چون طعم و مواد اولیه آن با غذاهای ایرانی هم جور در می آید.

شامی برنجی، غذای خوشمزه برای تعطیلات

شامی برنجی یکی از انواع شامی های بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید با برنج دلخواه خود و کمی گوشت چرخ نموده آن را تبدیل به یک شامی خوشمزه کنید. شما می توانید شامی برنجی را به همراه نان تازه برای شام یا ناهار یا حتی با پلو سرو کنید. در کنار شامی برنجی می توان از سیب زمینی سرخ شده یا گوجه فرنگی نیز استفاده کرد. شامی برنجی بیشتر در ترکیه تهیه می گردد ولی با ذائقه ما نیز بسیار هماهنگ است و طعم مرزه یا ترخون در این شامی بسیار محسوس است. با وبلاگ محمدی همراه باشید تا طرز تهیه شامی برنجی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه شامی برنجی

  • برنج 750 گرم
  • گوشت چرخ نموده 700 گرم
  • زردچوبه 1 قاشق چای خوری
  • مرزه خشک یا ترخون 1 قاشق مرباخوری
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 3 حبه
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه شامی برنجی

مرحله اول

ابتدا برنج را خوب بشویید و با کمی نمک مخلوط و 1 ساعت خیس کنید. سپس برنج را روی حرارت قرار دهید و آب آن را تنظیم کنید به میزان ای که میزان آب یک بند انگشت از سطح برنج بالاتر باشد. سپس زردچوبه و کمی روغن را اضافه کنید و صبر کنید تا بجوشد. در حین جوشیدن کف روی برنج را بگیرید و برنج را به صورت کته دم بگذارید.

مرحله دوم

پیاز و سیر را پوست بگیرید و داخل غذاساز بریزید و برنج پخته و خنک شده را اضافه و دستگاه را روشن کنید تا مواد میکس شوند. می توانید به جای غذاساز از گوشتکوب برقی یا گوشتکوب دستی نیز استفاده و مواد را خوب له و پوره کنید.

مرحله سوم

مواد پوره شده را داخل یک کاسه بریزید و گوشت چرخ نموده را به همراه مرزه خشک اضافه کنید و بعد کمی نمک و فلفل سیاه بزنید. حالا دستکش دست کنید و مواد را خوب ورز دهید تا مواد به خوبی مسنجم شوند. سپس نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم

در ادامه داخل یک تابه نچسب کمی روغن بریزید و صبر کنید تا داغ گردد. سپس از مواد شامی بردارید و به شکل دلخواه به آن حالت دهید و داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی گردد. بعد از سرخ شدن روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافه آن کشیده گردد. سپس با سبزی خوردن و نان تازه سرو کنید.

برای تماشا غذاهای تازه، لازانیا با نان تست را در مجله بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه شامی برنجی

  • می توانید به دلخواه از کمی ترخون خشک نیز بهره ببرید.
  • سبزی باید به صورت خشک استفاده گردد زیرا عطر و طعم بهتری دارد.
  • به دلخواه از کمی پنیر پیتزا رنده شده نیز در تهیه این شامی بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به غذاهای ملل علاقه دارید، طرز تهیه خوراک مرغ مکزیکی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "شامی برنجی، غذای خوشمزه برای تعطیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شامی برنجی، غذای خوشمزه برای تعطیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید