شنبه برای فعالیت مدارس و دانشگاه ها تصمیم گیری می گردد

به گزارش وبلاگ محمدی، تهران (پانا) - فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت شنبه در ستاد ملی کرونا، موضوع تشدید محدودیت ها و تصمیم گیری درباره ادامه فعالیت حضوری مدارس و دانشگاه ها آنالیز می گردد.

شنبه برای فعالیت مدارس و دانشگاه ها تصمیم گیری می گردد

به گزارش مهر، علیرضا زالی گفت: الگوی توسعه اومیکرون شبیه پنج پیک قبلی سیر می نماید و پیش بینی می گردد در روزها و هفته های آینده شیوع بیشتری را ببینیم.

وی گفت: شواهدی از ویروس دلتا را در کشور داریم، اما سویه اومیکرون به نظر می رسد رو به رشد است، سرایت پذیری بیشتر این سویه به مقدار 64 درصد، تغییر الگو در سنین مبتلایان زیر 10 سال و 10 تا 20 سال، شمار بیشتر تست های منفی کاذب به خاطر تشابه آن با سرما خوردگی از ویژگی های این سویه است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تاکید نمود: هفته های آینده با موج فزاینده مبتلایان روبرو می شویم چرا که از یک هفته قبل شکل گیری های این موج را به صورت افزایش مراجعان سرپایی با علائم جهاز تنفسی فوقانی شاهد بودیم.

وی با اشاره به رنگ بندی های شیوع کرونا گفت: رنگ بندی نقشه سامانه ماسک بر اساس مقدار بستری است و با تأخیر بیشتری تغییر رنگ هایشهرها را شاهد هستیم و احتمالاً شهرهای نارنجی به سرعت به قرمز تبدیل می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید نمود: ویروس اومیکرونممکن است تاب آوری شبکه بهداشتی درمانی را به چالش بکشد و به گفته رئیس جمهور شرط استمرار فعالیت های اجتماعی و مالی ما هم باید منوط به رعایت شیوه نامه ها باشد و البته رعایت شیوه نامه ها هنوز در سطح قابل قبولی نیست.

زالی اضافه نمود: مردم با شتاب بیشتری از واکسیناسیون دوز سوم استقبال نمایند و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در مراکز پرخطر و پر ازدحام شهری نیز کمتر حضور پیدا نمایند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: تهران در کنار استان های هرمزگان و خراسان رضوی تعداد بیشتری از تست های اومیکرونرا گزارش نموده است و مردم باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، خودداری از ازدحام های تجمعی پرخطرتر و جدی گرفتن تزریق واکسن به ویژه در واکسیناسیون گروه سنی 9 تا 12 سال به کاهش شیوع بیماری یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "شنبه برای فعالیت مدارس و دانشگاه ها تصمیم گیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شنبه برای فعالیت مدارس و دانشگاه ها تصمیم گیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید