اندازه خسارت اقتصادی کرونا به هتل های کشور به 20200 میلیارد رسید

به گزارش وبلاگ محمدی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، مقدار خسارت اقتصادی کرونا به هتل های کشور به 20200 میلیارد رسید.

اندازه خسارت اقتصادی کرونا به هتل های کشور به 20200 میلیارد رسید

جمشید حمزه زاده گفت: از اسفند 98 تا سرانجام مرداد 1400 بالغ بر 20 هزار و 200 میلیارد تومان زیان اقتصادی متوجه هتل ها و مراکز اقامتی رسمی شد و متاسفانه، دو سوم کارکنان هتل ها شغلشان را از دست داده اند، درحالیکه بسیاری از آنها نیروهای متخصص این حوزه بودند.

او اظهار کرد: هتلداران از شروع بحران کرونا مطالباتی جزیی داشتند که متاسفانه پس از گذشت یک سال و نیم، نه از سوی دولت قبل و نه از جانب دولت فعلی هیچ پاسخی به این مطالبات داده نشده است. این مطالبات می توانند بخشی از خسارات وارد شده به هتل ها را جبران نمایند.

حمزه زاده اعلام کرد: تسهیلاتی با بهره تک رقمی، تنفس حداقل یک ساله و بازپرداخت طولانی مدت از جمله مطالبات بود. این تسهیلات می تواند متناسب با حجم کار هتل و مثلا تعداد اتاق های آن در نظر گرفته گردد. موضوع دیگر معافیت 100 درصدی اقتصادیاتی اعم از اقتصادیات بر عایدی و ارزش اضافه کرده تا سرانجام کروناست. بعلاوه تخفیف و بخگرددگی ویژه برای هتلداران در ارتباط با هزینه حامل های انرژی و مثلاً پایین آوردن تعرفه مصرف هتلداران در این بخش. به علاوه بخگرددگی سهم کارفرما از بیمه کارکنان می تواند از اشتغال ایجاد شده در هتل ها محافظت کند و مانع از تعدیل نیرو گردد. امهال بازپرداخت تسهیلات دریافتی برای دوره های تعیین خصوصا برای هتل هایی که پس از دریافت وام دچار رکود ناشی از بحران های سالهای گذشته و خصوصا شیوع ویروس کرونا شدند، موضوع دیگر است.

رئیس جامعه هتلداران، مقرون به صرفه سازی سفر را که بتازگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر آن تاکید داشت از جمله اقدامات حمایتی دولت از مردم و صنعت گردشگری دانست و اضافه کرد: بیشتر هتل ها برای همکاری در این طرح آمادگی دارند و حاضرند بدون اینکه کیفیت خدمات را پایین آورند به سهم خود، به این مقرون به صرفه سازی سفر یاری نمایند. اگر این طرح اجرا گردد، هم مردم از عواید آن بهره مند می شوند و هم چرخ راکد اقتصاد هتل ها تا حدی به حرکت درمی آید. این مطالبات از نظر ما جزئی است که انتظار داریم در دولت نو محقق گردد و صنعت هتلداری تا حدی تقویت گردد و جان بگیرد.

منبع: همگردی

به "اندازه خسارت اقتصادی کرونا به هتل های کشور به 20200 میلیارد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه خسارت اقتصادی کرونا به هتل های کشور به 20200 میلیارد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید