نانوکامپوزیتی جدید برای کاهش آلودگی زیست محیطی صنعت دامپروری

به گزارش وبلاگ محمدی، نتایج یافته های اخیر محققان نشان می دهد که با استفاده از نوعی نانوکامپوزیت می توان آلودگی مس و آرسنیک حاصل از فعالیت صنعت دامداری را کاهش داد.

نانوکامپوزیتی جدید برای کاهش آلودگی زیست محیطی صنعت دامپروری

به گزارش گروه فناوری وبلاگ محمدی، محققان نانوکامپوزیت جدیدی برای جلوگیری از آلودگی صنعت دام، فراوری کردند. با توسعه دامداری، مقدار زیادی یون مس و آرسنیک با ادرار دام در آب و خاک آزاد می گردد، زیرا Cu (II) و As (III) معمولاً برای تقویت رشد بعضی از دام ها وارد رژیم غذایی آن ها می گردد.

یون های Cu و As به راحتی توسط محصولات کشاورزی جذب می شوند و پس از مصرف این محصولات، در بدن انسان تجمع می یابند و در نتیجه اثرات منفی جدی بر سلامتی دارند. این موضوع یکی از مسائل اساسی است که توسعه پایدار دامداری و کشاورزی را محدود می نماید. بنابراین، لازم است که یک فناوری جدید برای تصفیه آب، خاک و ادراری که توسط دام با Cu / As آلوده شده ارائه گردد.

اخیراً تیمی به سرپرستی ژنگیان از موسسه ماشین های هوشمند پیروز به فراوری نانوکامپوزیتی برای حذف هم زمان Cu (II) و As (III) شدند. آن ها این نانوکامپوزیت را با استفاده از میکروکره های Fe 3 O 4 و ZIF-8 به وسیله روشی به نام FZ فراوری کردند.

در این تحقیق که نتایج آن در قالب مقاله ای با عنوان ساخت نانوکامپوزیت Fe 3 O 4 / ZIF-8 برای حذف هم زمان مس و آرسنیک از ادرار آب / خاک به چاپ رسیده است، دانشمندان کارایی حذف مس (II) و آرسنیک سه ظرفیتی را با استفاده از این نانوکامپوزیت آنالیز کردند. نتایج نشان داد که با این روش می توان مس و آرسنیک را از محیط خارج کرد.

نتایج این پروژه نشان داد که می توان با استفاده از نانوکامپوزیت اقدام به حذف هم زمان Cu (II) و As (III) از آب، خاک و ادرار دام کرد که ممکن است دارای مقدار بالایی آلودگی Cu (II) و As (III) باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نانوکامپوزیتی جدید برای کاهش آلودگی زیست محیطی صنعت دامپروری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوکامپوزیتی جدید برای کاهش آلودگی زیست محیطی صنعت دامپروری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید