وزیر نفت تکلیف افزایش قیمت بنزین در 1401 را تعیین کرد

به گزارش وبلاگ محمدی، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر نفت گفت: هیچ گونه افزایش قیمت بنزین را در سال 1401 نخواهیم داشت.

وزیر نفت تکلیف افزایش قیمت بنزین در 1401 را تعیین کرد

به گزارش سرویس مالی وبلاگ محمدی؛جواد اوجی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت بنزین در 1401 تغییری می نماید؟ اضافه کرد: هیچ گونه افزایش قیمت بنزین را در سال 1401 نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که منابع حاصل از صادرات نفت به صورت ارز به کشور برمی گردد؟ عنوان نمود: بله، هیچ مسئله ای نداریم و به تأمین نیازهایی که کشور دارد نیز یاری می گردد. از محل عایدی پتروشیمی هم الحمدلله پیش بینی مان این است که تا انتها سال جاری 12 میلیارد دلار در سامانه نیما ارز وارد گردد.

وزیر نفت توضیح داد: این 12 میلیارد دلار قابل توجه است و یاری می نماید تا سایر بخش ها بتوانند از این ارز استفاده نمایند. به جد می گویم سرجمع عایدیهای حاصل از نفت، میعانات گازی، خالص گاز، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی سال جاری نزدیک به 5/2 برابر سال گذشته است. فقط در بخش گاز، سال گذشته وصول عایدی حاصل از خالص گاز صادراتی تقریبا کمتر از یک میلیارد دلار بود، اما ان شاء الله تا انتها سال جاری 5/4 میلیارد دلار فقط عایدی خالص گاز صادراتی مان است؛ این هم قابل توجه است.

اوجی در پاسخ به این پرسش که چه بخشی از این افزایش عایدی به خاطر افزایش قیمت نفت بوده است؟ متذکر شد: افزایش قیمت نفت هم نقش داشته ولی اول اینکه افزایش قیمت نفت در این دو، سه ماه اخیر رخ داد؛ دوم آنکه الحمدلله ما از نظر حجمی، اندازه و وزنی یعنی در همه ابعاد، هم در صادرات گاز، هم فرآورده های نفتی، هم محصولات پتروشیمی و هم نفت و میعانات گازی افزایش داشته ایم و این افزایش هم رقم های چشمگیری بوده است.

وی بعلاوه در پاسخ به این پرسش که گفته می گردد که ایران از ابزار تخفیف برای صادرات بیشتر نفت استفاده نموده است. تأیید می کنید؟ اعلام کرد: نرخ های ما خیلی رقم های خوب و متعارفی است. نرخ هایی که هم نفت خام و هم میعانات گازی و همه محصولات دیگرمان را می فروشیم، مبنی بر قیمت های روز جهان هستند که نرخ های خوبی است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "وزیر نفت تکلیف افزایش قیمت بنزین در 1401 را تعیین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت تکلیف افزایش قیمت بنزین در 1401 را تعیین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید