چگونه استادی پلن بنویسیم؟

به گزارش وبلاگ محمدی، استادی پلن study plan چیست؟

استادی پلن یک برنامه مطالعاتی است که زمان مطالعه و اهداف یادگیری را برای دوره ها یا کلاس های خاص معین می نمایند. این برنامه یکی از مدارک لازم و لازم است که جهت دریافت ویزای تحصیلی و اجازه تحصیل در کانادا باید به آفیسر پرونده ارائه دهید و حتما در مدارک خود در اختیار سفارت قرار دهید. در واقع استادی پلن دلایل شما برای ادامه تحصیل در آن کشور و هدف های آیندتان میباشد و از آنجایی که از اهمیت بالایی برخوردار است باید حتما در نوشتن آن دقت لازم را داشته باشید.

چگونه استادی پلن بنویسیم؟

چگونه یک استادی پلن بنویسیم؟

برای نوشتن یک استادی پلن خوب باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چرا قصد تحصیل در یک کشور خارجی داری؟

برای پاسخ به این سوال شما باید دلایل کافی و لازم که موجب میگردد شما در یک کشور دیگر ادامه تحصیل بدهید را کامل بیان کنید.دلایلی همچون جذابیت های فرهنگی آن کشور دلایل تحصیلی مثبت و .....

  • هدف کلی و نهایی شما از تحصیل چیست؟

شما باید از در استادی پلن از هدف های خود برای ادامه تحصیل و همچنین در خصوص رشته تحصیلی که میخواهید در آن به تحصیل بپردازید و یا افزایش دانش در مقاطع تحصیلی بالاتر مثل در دکترا یا پست دکترا دارید توضیحات بدهید. در خصوص اهمیت درشته تحصیلی در انتخاب شغل مورد نظرتان در آینده بگویید. در نهایت باید توضیح دهید که چگونه ادامه تحصیل در خارج از کشور موجب رسیدن به هدف هایتان میگردد.

  • چرا در همین رشته داخل کشور خود به ادامه تحصیل نمی پردازید؟

در این بخش شما باید در خصوص این که چرا میخواهید برای ادامه تحصیل به یک کشور دیگر مهاجرت کنید صحبت کنید ، مثلا می توانید بگویید که این رشته ای که شما برای تحصیل انتخاب نموده اید در کشور خودتان آموزش داده نمی گردد و یا دانشگاه یا موسسه ای که این رشته را در کشور شما تدریس میکنند برای شما جذابیت کافی را ندارد همچنین میتوانید تحقیقاتی که در خصوص رشته مورد نظر در کشور خود انجام داده اید را ارائه دهید .

  • چه تحقیقاتی راجب رشته تحصیلی در کشور خود انجام داده اید؟

در این قسمت باید راجب دانشکده ها و موسساتی که رشته مورد نظر شما را تدریس میکنند صحبت کنید و باید توضیح دهید که چرا تحصیل در این رشته را در یک کشور دیگر ترجیح داده اید و دلایل خود جهت انتخاب کشور دیگر برای تحصیل را کامل توضیح دهید. و از تفاوت ها و مزایای دانشگاه های مقصد با دانشگاه کشور خود بیشتر توضیح دهید.

  • آیا رشته مورد نظرتان در کشور محل سکوت خود امکان افزایش اشتغال دارد؟

در این قسمت شما باید راجب موقعیت شغلی در کشور خود صحبت کنید و اینکه چه مدرک تحصیلی برای اشتغال در کشور خود احتیاج دارید و توضیح دهید چطور ادامه تحصیل در کشور مقصد فرصت شغلی مورد نظرتان را فراهم می نماید. در خصوص فرصت های شغلی که بدلیل نداشتن مدرک تحصیلی از دست دادید صحبت کنید و اینکه اگر به ادامه تحصیل در آن رشته در خارج از کشور بپردازید پس از بازگشت به کشور خود موقعیت شغلی بهتری خواهید یافت.

  • چه وابستگی و دل بستگی هایی به کشور محل سکونت خود دارید؟

در این قسمت شما باید راجب وابستگی های خود به خانواده ، فرزندان ، پدر و مادر و بستگانی که به آن ها علاقه و وابستگی دارید توضیح دهید . همچنین تعهدات مالی یا کاری که به کشور خود دارید میتواند از جمله وابستگی های عاطفی باشد که شما دارید. به عبارتی به این مورد تای عاطفی نیز گفته میگردد.

  • جزئیات گذشته تحصیل خود در کشورتان چگونه بوده است؟

در این بخش باید از مدرک تحصیلی قبلی خود همچنین دوره ها و آموزش هایی که گذرانده ای توضیح دهید و یا نام و نشان مدرسه یا مراکز علمی که در آن ها به تحصیل و آموزش پرداخته اید را بیان کنید.

استادی پلن شما باید (حداقل) این 9 نکته مهم را شامل گردد:

  1. نام کامل شما
  2. جدیدترین تحصیلات شما
  3. مرور کلی بر دستاوردهای که داشته اید
  4. خلاصه ای از اهداف یادگیری
  5. انتظارات خود
  6. اهداف آکادمیک آینده
  7. تغییر در عادات مطالعه
  8. نقاط قوت
  9. نقاط ضعف برنامه های خود و راه های مقابله با آنها بنویسید

باید ها و نباید های استادی پلن :

  • حداکثر 2-3 صفحه باشد
  • غلط املایی و گرامری نداشته باشد
  • عدم وجود کلمات و جملات کلیشه ای
  • یک استادی پلن نباید رویایی باشد و باید کاملا واقع گرایانه باشد

در آخر باید بگوییم که به هیچ عنوان اهمیت استادی پلن را از قلم نیاندازید و حتما برای آن وقت و دقت کافی بگزارید. همچنین می توانید استادی پلن خود را به موسسه وبلاگ محمدی که در این امر مهارت بسیاری دارد بسپارید تا در زمان خود صرفه جویی نموده باشید و از دغدغه های خود بکاهید.

منبع: اینترنت

به "چگونه استادی پلن بنویسیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه استادی پلن بنویسیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید