کمیسیون ماده پنج با کلیات طرح مجموعه 120 هکتاری میلاد موافقت کرد

به گزارش وبلاگ محمدی، به گفته رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج اعضای کمیسیون ماده پنج شهر تهران پس از بحث و آنالیز کارشناسی، با کلیات طرح مجموعه 120 هکتاری میلاد با رویکرد غالب فرهنگی-اقتصادی موافقت کردند.

کمیسیون ماده پنج با کلیات طرح مجموعه 120 هکتاری میلاد موافقت کرد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ محمدی، جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و با کلیات طرح شهری مجموعه 120 هکتاری میلاد موافقت شد.

علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در این باره گفت: سایت 120 هکتاری مجموعه میلاد در میان چهار بزرگراه مهم شهر تهران شامل: همت، حـکیم، چمران و شیخ فضل ا... قرار گرفته است که در دهه 1380 برج میلاد و مرکز همایش ها در محدوده میانی و شمالی سایت در زمینی به وسعت 18 هکتار احداث شده است.

اشراقی اضافه نمود: در چشم انداز ترسیم شده قرار است این مجموعه به مرکز دیپلماسی فرهنگی پایتخت تبدیل شود، به طوری که موجب تقویت هویت رقابتی پایتخـت در عرصه های بین المللی شده و دارای فعالیت های مختلفی از جمله: بام فرهنگ، هنر و فناوری، مرکز ملی و حوزه تخصصی برگـزاری همایش ها، نمایش و... باشد، این موضوع باید به شکلی باشد که زمینه ساز بسط و تجلی صنایع فرهنگی خلاق کشور شود؛ با این دیدگاه طرح پیشنهادی مشاور در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران آنالیز شده و پس از بحث و آنالیز کارشناسی، با کلیات طرح مجموعه 120 هکتاری میلاد با رویکرد غالب فرهنگی-مالی موافقت شد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در مورد نکات کارشناسی مدنظر گفت: در طراحی شهری این مجموعه بر حفظ تقارن مجموعه، مشخص محدودیت ارتفاعی به منظور شاخص نمودن برج میلاد و حفظ دید آن، فرم پلکانی طرح به منظور احیاء تپه مجاور، توجه به پهنه یکپارچه متعادل و هم پیوند با عرصه های پیرامونی نظیر بوستان پردیسان تأکید شده است.

وی در مورد سناریو های پیشنهادی گفت: در طرح مذکور دو ایده مطرح بوده یکی مجموعه تخصصی تجارت بین المللی و دیگری بام فرهنگ، هنر و فناوری، که مقرر شد طرح نهایی تلفیقی از این دو ایده و شامل کـاربری های اصلی فرهـنگی-هنری (کاخ جشنواره، سالن های سینما، تئاتر، موسیقی، مرکز مطالعات، نمایشگاه، رستوران ها، اداری، تجاری و آموزشگاه هنری) و تفریحی-گردشگری (فضای اقامتی، ورزشی، سالـن های همایش) با زیر بنای 250 هزار متر مربع باشد.

اشراقی بیان نمود: قرار شد در مجموع تراکم ساختمانی با زیر بنای موجود فعلی که شامل دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان میلاد، مرکز انتقال خون ایران، مـرکز همـایش ها و برج میلاد هست در برگیرنده 54 درصد از کل مساحت مجموعه باشد.

اشراقی اضافه نمود: همچنین تصمیم گرفته شد کاربری های مالی مجموعه حداکثر تا سقف 20 درصد مازاد بر پیشنهاد طرح ارائه شده اصلاح شده و امکان دسترسی بهره برداران و مراجعین به وسیله تقویت اتصال مجموعه به مترو فراهم شود.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط مجموعه در جبهه شرقی با بوستان مصاحبه و بافت های مجاور و لوپ های دوچرخه و محور های پیاده راهی داخل مجموعه گفت: بنا شد طرح معماری مجموعه به صورت فاخر و متناسب با صندلی برج میلاد در مقیاس بین المللی طراحی و اجراء شود و اصلاحات لازم در شبکه دسترسی و تأییدات ترافیکی با هماهنگی معاونت های شهرسازی و معماری و حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شده و طرح نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کمیسیون ماده پنج با کلیات طرح مجموعه 120 هکتاری میلاد موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون ماده پنج با کلیات طرح مجموعه 120 هکتاری میلاد موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید