گوشی هوشمند تاشوی بعدی هواوی نسل جدیدی از لولا خواهد داشت

به گزارش وبلاگ محمدی، هواوی یکی از اولین شرکت هایی بود که دو گوشی تاشوی خود را با نام های هواوی میت X و میت Xs وارد بازار جهانی گوشی های هوشمند کرد. این شرکت بعلاوه در ماه فوریه سال جاری (اسفند 99)، گوشی هوشمند میت X2 را با طراحی تاشو به سمت داخل و شبیه به سری گلکسی زد فولد سامسونگ روانه بازار کرد. اکنون، هواوی در حال کار بر روی گوشی هوشمند تاشو دیگری است که ظاهرا شباهت زیادی به سری گلکسی زد فلیپ سامسونگ دارد. اما گویا این شرکت چینی، از طرح لولای بهتری نسبت به گوشی های تاشوی قبلی خود استفاده خواهد نمود.

گوشی هوشمند تاشوی بعدی هواوی نسل جدیدی از لولا خواهد داشت

براساس اخبار منتشر شده در شبکه اجتماعی ویبو، هواوی از نسل بعدی لولای شرکت Zhaoli Technology استفاده خواهد نمود که مدتی است روی آن کار می نماید. این شرکت اعلام نموده که تنها یک فراوریکننده گوشی هوشمند از این لولای نو استفاده خواهد نمود و به نظر می رسد که آن شرکت، هواوی باشد.

گفته می گردد که لولای نو در مقایسه با لولاهایی که قبلاً به وسیله هوآوی استفاده شده، پیچیدگی کمتری دارد. بعلاوه این لولا نیز نسبت به کاربردی که در گذشته داشت، قابل اعتمادتر است. نکته مثبت دیگری درباره لولای شرکت Zhaoli Technology قیمت آن است که به علت استفاده قطعات کمتر در این لولا، هزینه کمتری نسبت به لولای قبلی خواهد داشت.

بعضی گزارش ها حاکی از آن است که گوشی هوشمند تاشوی نو هواوی، می تواند میت V نام داشته باشد اما هنوز نام مشخصی برای آن تایید نشده است. به نظر می رسد که این گوشی تاشو، به زودی همراه با چیپست Kirin 9000 معرفی و روانه بازار جهانی گوشی های تاشو گردد. همچون گوشی های اخیر هوآوی احتمالاً به علت تحریم های آمریکا علیه این شرکت، این گوشی تنها یک مدل 4G داشته باشد.

همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره شد، آخرین گوشی تاشوی هواوی با نام میت X2 اسفند 99 به دنیای گوشی های هوشمند تاشو معرفی گردید. از سال 2019 و معرفی گوشی میت X، این دومین بار است که هواوی از گوشی تاشدنی دیگری رونمایی می نماید. هواوی میت X2 درمقایسه با مدل اولیه ازلحاظ طراحی ظاهری تغییر چشمگیری تجربه نموده و این بار گوشی به سمت درون تا می گردد، درحالی که نسخه پیشین به سمت بیرون تا می شد.

هواوی میت X2 در بخش داخلی نمایشگر بزرگی دارد و وقتی آن را تا کنید، در بخش بیرونی صفحه نمایشی خارجی مقابل چشمان تان قرار می گیرد. بدین ترتیب، زبان طراحی هواوی میت X2 تا حد زیادی ما را یاد گوشی های سری گلکسی فولد سامسونگ می اندازد. شایان ذکر است که این گوشی بدون خدمات موبایلی گوگل موسوم به GMS دردسترس قرار گرفته و این مورد باعث شده تا مقدار تقاضا برای آن در خارج از چین کم باشد.

صفحه نمایش داخلی هواوی میت X2 هشت اینچی با وضوح 2480 در 2200 پیکسل و صفحه نمایش بیرونی آن 6/45 اینچی با وضوح 2700 در 1160 پیکسل است. هر دو صفحه نمایش گوشی از نوع OLED هستند و رفرش ریت آن ها به حداکثر 90 هرتز می رسد. گوشی میت X2 از یک صفحه نمایش داخلی قابل انعطاف با نسبت طلایی 8: 7.1 استفاده می نماید که با اولین فیلم نانو نوری مگنترون در صنعت هم پوشانی شده است. این قابلیت می تواند بازتابندگی را به کمتر از 1.5٪ کاهش دهد.

لولای دوتایی میت X2 با استفاده از مواد کامپوزیت الیاف کربن و فولاد با مقاومت بالا، ساختار پیچیده ای دارد. مقاومت مواد فلزی مایع مبتنی بر زیرکونیوم استفاده شده در لولا می تواند به 2100MPa برسد. همان طورکه پیش تر اعلام شده بود، هواوی میت X2 از پردازنده پرچم دار Kirin 9000 استفاده می نماید که اتفاقی تعجب برانگیز است، زیرا شرکت چینی از ماه ها پیش قدرت فراوری تراشه های پرچم دار خانواده Kirin را از دست داده بود. قبل از این، از Kirin 9000 در گوشی میت 40 پرو استفاده شده است.

این محصول با پردازنده مرکزی 8 هسته ای با فرکانس 3.13 گیگاهرتز همراه است. این تراشه یک GPU 24 هسته ای را ادغام می نماید و قابلیت پردازش تصویر نیز به طور قابل توجهی بهبود یافته است. در این گوشی تاشدنی چینی ها، از هشت گیگابایت حافظه رم و باتری 4400 میلی آمپرساعتی استفاده شده است. باتری میت X2 را می توان با استاندارد 55 وات در زمانی سریع شارژ کرد.

گوشی میت X2 از یک دوربین چهارگانه مجهز به Leica بهره می برد. دوربین اصلی 50MP آن دارای سنسور RYYB 1/1.28 اینچ است و از OIS پشتیبانی می نماید. علاوه بر این، این لنز قابلیت پشتیبانی از بزرگنمایی نوری 10 برابر را نیز دارد. دوربین پریسکوپ 8 مگاپیکسلی از بزرگنمایی دیجیتال 100 برابر بهره می برد. لنز فوق العاده واید این گوشی هوشمند دارای رزولوشن 16MP و دیافراگم f / 2.2 است. دوربین تله فوتو این گوشی از رزولوشن 12MP، دیافراگم f / 2.4 و لرزشگیر نوری پشتیبانی می نماید.

دوربین سلفی هواوی X2 در بخش بیرونی گوشی قرار گرفته و وضوح 16 مگاپیکسلی دارد. این گوشی ازلحاظ فنی سومین گوشی تاشدنی این شرکت چینی محسوب می گردد. باید دید گوشی تاشوی نو شرکت هواوی می تواند در برابر گوشی های تاشوی سایر برندها حرفی برای گفتن داشته باشند یا خیر.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی هوشمند تاشوی بعدی هواوی نسل جدیدی از لولا خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی هوشمند تاشوی بعدی هواوی نسل جدیدی از لولا خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید