13 درصد موزه های دنیا در خطر تعطیلی همیشگی قرار دارند

به گزارش وبلاگ محمدی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 13 درصد موزه های دنیا در خطر تعطیلی همیشگی قرار دارند.

13 درصد موزه های دنیا در خطر تعطیلی همیشگی قرار دارند

داستان چیست؟

براساس مطالعات جدید شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) و یونسکو، 90 درصد از موزه های دنیا (85 هزار موزه) به سبب شیوع ویروس کرونا در چند مدت اخیر درهای خود را به سوی بازدیدنمایندگان بسته اند و تخمین زده می گردد 13 درصد از این موزه به سبب زیان های اقتصادی سنگین در خطر تعطیلی همیشگی قرار دارند.

این دو مطالعه به آنالیز تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر موزه ها در سراسر دنیا و چگونگی انطباق پذیری این موزه ها با این بیماری همه گیر پرداخت. یونسکو و شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) اعلام نموده اند از این اطلاعات برای یافتن راه چاره هایی برای حمایت از این موسسات در سایه ویروس کرونا استفاده خواهند کرد.

همچنین، براساس یافته های این مطالعات، تنها پنج درصد از موزه ها در آفریقا و کشورهای جزیره ای کوچک در حال توسعه، قادر به ارائه محتوا و تورهای مجازی برای بازدیدنمایندگان خود هستند. حتی موزه هایی که دارای قابلیت تورهای مجازی هستند نیز با کاهش چشمگیر درآمدها در مقایسه با بازدید حضوری افراد روبه رو شده اند.

ادره آزوله، دبیرکل یونسکو در بیانیه ای خاطرنشان کرد: موزه ها نقشی اساسی در مقاومت جوامع ایفا می نمایند و ما باید به آنها برای رویایی با این بحران و حفظ ارتباط با مخاطبانشان یاری کنیم. این بحران دنیای به ما یادآور شد نیمی از جمعیت دنیا به فن آوری های دیجیتال دسترسی ندارند. باید برای ارتقای دسترسی همگان به ویژه جوامع آسیب پذیر و منزوی به فرهنگ یاری کنیم.

اتحادیه موزه های آمریکا اعلام نموده تنها در این کشور موزه ها روزانه 33 میلیون دلار به سبب تاثیرات ناشی از بحران کرونا زیان می بینند. صنعت فرهنگ و هنر آمریکا به دلیل این بحران تا اوایل ماه آوریل بیش از 4.5 میلیارد دلار زیان متحمل شد.

منبع: همگردی

به "13 درصد موزه های دنیا در خطر تعطیلی همیشگی قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 درصد موزه های دنیا در خطر تعطیلی همیشگی قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید