برای درمان این بیماری سیب زمینی بخورید

به گزارش وبلاگ محمدی، مصرف سیب زمینی به اندازه مناسب می تواند فواید زیادی برای سلامت داشته باشد که در ادامه به بعضی از آنها اشاره می گردد.

برای درمان این بیماری سیب زمینی بخورید

یاری به کاهش فشارخون

سیب زمینی از لحاظ تاثیر بر فشارخون همچون یک شمشیر دولبه عمل می نماید. درحالیکه شاخص گلوکزی آن با افزایش فشار خون مرتبط است، اما مطالعات زیادی هم نشان می دهند که مصرف آن موجب کاهش این ریسک می گردد. این خاصیت سیب زمینی به میزان بالا پتاسیم آن مربوط می گردد که در پوست آن یافت می گردد.

در یک مطالعه هم تعیین شد که سیب زمینی های بنفش با کاهش فشارخون سیستولیک و دیاستولیک در افراد دارای اضافه وزن مرتبط است. برخلاف سیب زمینی های سفید، این نوع سیب زمینی سرشار از آنتوسیانین ها و کاروتنوئیدهاست.

یاری به ایجاد حس سیری بیشتر

مصرف سیب زمینی در قالب یک رژیم غذایی متعادل می تواند به ایجاد حس سیری یاری کند. گابریل ماتسون، سخنگوی انجمن متخصصین تغذیه استرالیا، می گوید: افرادی که همیشه اشتها دارند، سیب زمینی می تواند منبع خوب غذایی برای یاری به کاهش اشتها در آنها باشد.

همچنین به خاطر میزان بالا فیبر، به بدن در هضم غذا هم یاری می نماید. بخصوص در خصوص سیب زمینی شیرین، فیبر محلول در آن می تواند فرایند هضم را کاهش داده و به کاهش وزن یاری کند.

حفظ سلامت مغز

این سبزی نشاسته ای بهترین منبع ویتامین B6 است، بطوریکه یک سیب زمینی با اندازه متوسط دارای حدود 0.37 تا 0.60 میلیگرم از این ویتامین است. مطالعات نشان داده اند که ویتامین B6 می تواند نقش سودمندی در رشد مغز بچه ها داشته و فرایند زوال عقل در سالمدان را کُند نماید.

همچنین به ترشح هورمون های مختلف نظیر سروتونین، نوراپی نفرین، و ملاتونین یاری نموده و موجب تنظیم خلقیات می گردد، به مقابله با استرس یاری می نماید و موجب ایجاد چرخه سالم خواب می گردد.

تقویت نیرو ورزشکاران

ویکتوریا جارزابکووسکی، متخصص تغذیه موسسه تناسب اندام در دانشگاه تکزاس، می گوید: سیب زمینی به حفظ تعادل الکترولیت بدن یاری می نماید. سدیم و پتاسیم که در پوست سیب زمنی یافت می شوند، هر دو از الکترولیت های مهمی هستند که ورزشکاران به هنگام تعریق، این دو را از دست می دهند.

نوع شیرین سیب زمینی، که سرشار از ویتامین A است نیز یکی از بهترین کربوهیدرات ها برای افراد پرتحرک است که به حفظ انرژی شان یاری می نماید. میزان پتاسیم آن می تواند به حفظ میزان مایع بدن و تسکین درد عضلات یاری کند.

منبع: همگردی

به "برای درمان این بیماری سیب زمینی بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای درمان این بیماری سیب زمینی بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید