خبرنگاران ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، جهانی شده است

به گزارش وبلاگ محمدی، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی به عنوان یک ورزش ملی به صورت جهانی درآمده و از وجود فدراسیون جهانی بهره مند شده است.

خبرنگاران ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، جهانی شده است

علی خلیلی، روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ محمدی، اضافه کرد: به منظور توسعه و صدور هرچه بیشتر این رشته ورزشی اصیل و ملی باید از این فرصت و ظرفیت (فدراسیون جهانی) استفاده بهتر و مطلوب تری را کرد تا در کشورهای بیشتری رسوخ پیدا کند.

وی گفت: این رشته ورزشی، ریشه در آئین، مذهب و اعتقادات ما ایرانیان دارد و در کل یک ورزش اخلاقی است و تا به امروز نیز بزرگان و پهلوانان صاحب نامی از گود زورخانه ها بیرون آمده اند که این موجب سربلندی، فخر و غرور است.

خلیلی، توضیح داد: انتظار می رود فعالان در ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی که از آن به عنوان ورزش باستانی نیز یاد می گردد با رعایت اخلاق و داشتن منش پهلوانی، بتوانند الگویی خوب و مناسب برای ورزشکاران سایر رشته های ورزشی باشند.

وی با تاکید براینکه رفتارهای فعالان در این عرصه ورزشی پرطرفدار و اصیل، باید به صورت کاملا سنجیده و حساب شده باشد و غیر از این نیز انتظار نیست، اضافه کرد: زنجان نیز در این رشته ورزشی از وجود بزرگان صاحب نام و عنوان داری در گذشته و حال برخوردار بوده و است که باید از تجارب ارزشمندشان بهره بیشتری گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: برای توسعه و شکوفایی این رشته ورزشی زنجان باید کار و کوشش بیشتری گردد و در این راستا این اداره کل در حد وسع و توان خود مساعدت و یاری خواهد نمود تا نواقصات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در شهرستان های این استان رفع گردد.

خلیلی یادآور شد: زنجان از وجود 9 باب زورخانه برخوردار است که سه باب از آنها (حیدریان، ذوالفقار و شریعت) در شهرستان زنجان و سه باب در ابهر (شهرهای ابهر، هیدج و صائین قلعه) و یک باب نیز در شهرستان خدابنده قرار دارند و هر یک از شهرستان های خرمدره و سلطانیه نیز از وجود یک باشگاه بهره مند هستند.

وی توضیح داد: امروز ساخت یک زورخانه دیگر نیز در شهر زنجان بیشتر احساس می گردد که با توجه به قول وزیر ورزش و جوانان، که در صورت ایجاد بسترهای لازم، عملیات اجرایی آن در سال آینده شروع خواهد شد که به حتم می توان از وجود آن در برگزاری مسابقات بهره گرفت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان، خطاب به محمود میرزایی (رییس هیات) گفت: اعضا مجمع بار دیگر با رای خود به جنابعالی، اعتماد کردند که این بطور قطع و یقین، مسوؤلیت شما در این رشته ورزشی را سنیگن تر از قبل می نماید که امید می رود کوشش بیشتری را در پیشبرد اهداف و برنامه های هیات از خود نشان دهید تا شرمسار رای های اخذ شده نباشیم.

به گزارش وبلاگ محمدی، در مجمع انتخابات رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان زنجان که امروز /دوشنبه 4 اسفند ماه/ برگزار گردید محمود میرزایی با کسب 16 رای از 16 ریخته شده به صندوق به مدت چهار سال دیگر، سکان راهنمایی این رشته ورزشی زنجان را به دست گرفت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، جهانی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، جهانی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید