دستگاه آزمون فیلترهای صنعتی و آزمایشگاهی ساخته شد

به گزارش وبلاگ محمدی به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، شرکت دانش بنیانی اقدام به فراوری دستگاه آزمون فیلتر نموده است. پارامترهایی نظیر بازدهی فیلتر برای ابعاد مختلف ذرات، افت فشار و میزان هوادهی با این دستگاه قابل اندازه گیری است.

دستگاه آزمون فیلترهای صنعتی و آزمایشگاهی ساخته شد

نادر نادری مدیرعامل شرکت درباره لزوم ساخت این دستگاه گفت: با توجه به این که ماسک ها و فیلترهای ساخته شده، برای ارتقای کیفیت احتیاج به آزمون های مختلف از جمله آزمون بازدهی و افت فشار دارند وجود دستگاه آزمون فیلتر این احتیاج را رفع می نماید ولی در کشور ما این دستگاه به ندرت وجود دارد و ما مجبور بودیم که فیلترهای فراوریشده را برای آزمون کیفیت به کشورهایی مثل آلمان ارسال کنیم که قطعاً ما را با صرف هزینه هایی روبه رو می کرد.

وی ادامه داد: به همین خاطر به فکر خرید این دستگاه از کشورهای سازنده افتادیم، ولی به دلیل قیمت بالای این دستگاه منصرف شدیم. در نهایت احتیاج مبرم این دستگاه ما را به فکر ساخت آن در کشور انداخت و در سال گذشته با توجه به تجربه عملی که در کره جنوبی و چین با دستگاه های آلمانی و آمریکایی داشتیم توانستیم این دستگاه را فراوری کنیم و در حال حاضر این دستگاه در آزمایشگاه خودمان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

نادری با اشاره به ویژگی های این دستگاه گفت: دستگاه آزمون فیلتر فراوریی شرکت فناوران نانومقیاس یکی از کامل ترین دستگاه ها است که می تواند 3 خاصیت مهم فیلترها را اندازه بگیرد. از جمله، بازدهی فیلتر برای 6 سایز اندازه ذره، افت فشار و میزان هوادهی با این دستگاه قابل اندازه گیری است.

وی گفت: اولین سفارش خرید این دستگاه از دانشگاه علوم پزشکی تهران بود که به دنبال آن سفارشی از کشور تایلند داشتیم و تقریباً همه اقدامات آن نهایی شده و مذاکراتی نیز در این زمینه با کشور مالزی داشتیم.

به گفته نادری، باتوجه به اینکه شرکت ما در این حوزه شناخته شده است فرایند مذاکره به خوبی پیش رفته و امیدوار هستیم سفارش های بیشتری در آینده دریافت کنیم.

مدیر شرکت مطرح کرد: به همین دلیل از کشور تایلند گروه هایی در دو نوبت برای سنجش دستگاه مراجعه و با نمونه های مرجع خود مقایسه کردند که نتیجه آنالیز آن ها تأیید شد و با توجه به اینکه قیمت نهایی دستگاه ما یک سوم نمونه خارجی است این دستگاه با استقبال خوبی روبه رو شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دستگاه آزمون فیلترهای صنعتی و آزمایشگاهی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه آزمون فیلترهای صنعتی و آزمایشگاهی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید