قربانی فرونشست زمین؛ این خانه در ورامین نصف شد!

به گزارش وبلاگ محمدی، فرونشست زمین در ایران تا به امروز در منطقه ها کشاورزی و اطراف شهر ها گزارش شده، اما یافته های همشهری نشان می دهد در ورامین به عنوان رکورددار جهانی فرونشست زمین، زلزله خاموش به محیط های شهری و مسکونی هم توسعه پیدا نموده است.

قربانی فرونشست زمین؛ این خانه در ورامین نصف شد!

به گزارش همشهری آنلاین؛ حجم برداشت آب از سفره های زیرزمینی در دشت ورامین در سال های گذشته آنقدر بالا بوده است فرونشست از که پیش از این در محیط های کشاورزی و منطقه ها خارج شهر دیده می شد، اکنون منطقه ها مسکونی ورامین را هم درگیر نموده است.

در بیشتر واحد های آپارتمانی این مجتمع خانواده ها سکونت دارند. یکی از ساکنین به همشهری گفت که یک واحد این مجتمع را با بیش از 60 درصد تخفیف اجاره نموده است! ساکنین می گویند قیمت آپارتمان ها تا 50 درصد زیر قیمت منطقه معامله می شوند. حتی یکی از ساکنان پس از شکاف ساختمان، یک واحد دیگر هم خریده است.

مدیر ساختمان هم به همشهری می گوید دلیل نیم شدن این خانه، یک چاه آب در مجاورت ساختمان بوده است. جالب اینکه به گفته مدیر ساختمان، شهرداری ورامین پس از زیرش چاه در حدود یک دهه پیش، حکم به تخلیه خانه ها داده است، اما مدتی بعد حکم ایمن بودن ساختمان صادر می گردد!

نکته عجیب تر اینکه مهندسان ناظر به اهالی گفته اند این شکاف سراسری در ساختمان که هر دو بلوک مجتمع و همه 5 طبقه را درگیر نموده است، درز انقطاع ساختمان است، اما احتمالا این نظر کارشناسی، درست نباشد، چه اینکه ترک ها در اتاق های خواب واحد ها دیده می گردد و نه بین دو واحد ساختمان.

آنچه که در ساختمان دیده می گردد، ظاهراً تا به امروز هیچ کاری برای ایمن سازی انجام نشده است. حتی در یکی از واحد ها که چندماه پیش شکاف ها ترمیم شده بود، دوباره ترک ها روی دیوار پدیدار شده اند.

منبع: فرارو

به "قربانی فرونشست زمین؛ این خانه در ورامین نصف شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانی فرونشست زمین؛ این خانه در ورامین نصف شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید