ناتو خواهان واکنش بین المللی به مسموم کردن ناوالنی شد

به گزارش وبلاگ محمدی، ناتو ضمن آنکه از جامعه بین الملل خواست تا به ترور نافرجام منتقد برجسته کرملین واکنش نشان دهد، گفت، مسکو باید با یک تحقیقات مستقل همکاری کند.

ناتو خواهان واکنش بین المللی به مسموم کردن ناوالنی شد

به نقل از پایگاه خبری هیل، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانسی خبری گفت: شکی وجود ندارد که الکسی ناوالنی، منتقد برجسته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفته گذشته در سیبری با گاز اعصاب نوویچوک که مربوط به دوران شوروی است، مسموم شده است.

وی اضافه کرد: استفاده از چنین سلاحی وحشتناک است. امروز، تمامی متحدان و شرکای ما برای محکوم کردن این حمله با یکدیگر متحد شده اند.

ناوالنی در حال حاضر در یکی از بیمارستان های آلمان در حال درمان و بهبود است.

استولتنبرگ گفت: علی رغم اینکه حمله به ناوالنی در خاک روسیه انجام شده، سوء قصد به جان او نقض قوانین بین المللی و مستلزم یک واکنش بین المللی است. این تنها حمله به یک شخص نبوده بلکه حمله به حقوق اساسی دموکراتیک محسوب می گردد. این نقض جدی قوانین بین الملل است که مستلزم یک واکنش بین المللی می باشد.

وی اضافه کرد: متحدان ناتو در مورد نحوه واکنش به این حمله در حال رای زنی هستند. در واکنش به حمله مسمومیت مشابهی به سرگئی اسکریپال، مامور سابق سرویس اطلاعاتی روسیه (کا.گ.ب) و دخترش یولیا اسکریپال در شهر سالزبری بریتانیا در سال 2018 میلادی، ناتو هفت دیپلمات روس را از سمت های خود در این سازمان برکنار کرد. در حال حاضر 20 دیپلمات روس مشغول خدمت در ناتو هستند.

استولتنبرگ همچنین از روسیه خواست تا به طور کامل در یک تحقیقات بین المللی بی طرف و عادلانه درخصوص شرایط این ترور و پیدا کردن مسئولان و مسببان این اقدام مشارکت کند.

وی گفت: روسیه باید با سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی برای ارائه تمامی اطلاعات درباره برنامه نوویچوک همکاری کند.

دبیرکل ناتو توضیح داد: دولت مسکو باید به طور کامل با سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی در انجام یک تحقیقات بین المللی بی طرف و عادلانه همکاری کند و مسئولان این حمله باید شناسایی و محاکمه شوند. ما همچنین از روسیه می خواهیم تا اطلاعات کامل خود را درباره برنامه نوویچوک در اختیار سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی قرار دهد.

محکومیت این حمله توسط ناتو به دنبال بیانیه های مشابهی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا صورت گرفت.

این در حالی است که روسیه داده های گزارشات متخصصان پزشکی نظامی آلمان مبنی بر اینکه ناوالنی با گاز اعصاب نوویچوک مسموم شده است را رد نموده و دمیتری پولیانسکی، نماینده روسیه در سازمان ملل این داده ها را اثبات نشده و مسخره دانست. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "ناتو خواهان واکنش بین المللی به مسموم کردن ناوالنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو خواهان واکنش بین المللی به مسموم کردن ناوالنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید