هشدار جدی به فروشندگان روغن

به گزارش وبلاگ محمدی، خبرنگاران : از 27 اردیبهشت ماه روغن رسما گران شد و قیمت مصوب هر بطری روغن مایع سرخ کردنی 810 گرمی از 9650 تومان به حدود 13 هزار تومان، روغن مایع آفتابگردان از 9900 تومان به حدود 13 هزار و 350 تومان رسید.

هشدار جدی به فروشندگان روغن

به گزارش به نقل از ایسنا، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان از سازمان های صمت استان ها خواسته کنترل لازم برای فروش موجودی کارخانجات و حلقه های توزیع با قیمت های قبل صورت پذیرد.

عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان ، در نامه ای به روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان و جنوب کرمان با اشاره به بارگذاری نرخ جدید انواع روغن نباتی در بسته بندی های مختلف و روغن خام، برای سهولت و لحاظ در اقدام، در سامانه 124، خواسته برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، ضمن نظارت بر رعایت قیمت ها، کنترل لازم برای فروش موجودیی کارخانجات و حلقه های توزیع (شرکت های پخش، عمده فروشی ها، خرده فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای و مجازی و ...) با قیمت های قبل صورت پذیرد.

همچنین در این نامه ضمن تاکید بر برخورد قانونی با هرگونه تخلف بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور، تأکید و تصریح شده قیمت های فوق حداکثری بوده و عرضه با قیمت پایین تر به مصرف کنندگان امری شایسته و مورد تقدیر است.

هفته گذشته افزایش قیمت 35 درصدی روغن مایع و 30 درصدی روغن جامد به طور غیررسمی از سوی مسئولان تایید و در نهایت در سامانه 124 که ملاک عمل بازرسان صنفی است اعمال شد. در پی پیگیری های ایسنا در رابطه با چرایی این افزایش قیمت، در نهایت این وزارتخانه مصوباتی در اختیار ایسنا قرار داد که نشان می دهد علت افزایش قیمت روغن خام نباتی و ساخته شده، افزایش قیمت های جهانی روغن خام، افزایش هزینه های فراوری از جمله هزینه مواد بسته بندی دستمزد و غیره بوده است.

از 27 اردیبهشت ماه روغن رسما گران شد و قیمت مصوب هر بطری روغن مایع سرخ کردنی 810 گرمی از 9650 تومان به حدود 13 هزار تومان، روغن مایع آفتابگردان از 9900 تومان به حدود 13 هزار و 350 تومان، روغن نیمه جامد 4.5 کیلویی از 51 هزار تومان به 66 هزار و 300 تومان و روغن نباتی 16 کیلویی از 179 هزار و 500 تومان به حدود 233 هزار و 500 تومان رسیده است. مشاهدات میدانی نیز نشان می دهد که قیمت های جدید در بازار اعمال شده، اما همچنان روغن جامد کمیاب است.

منبع: اقتصادنیوز

به "هشدار جدی به فروشندگان روغن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی به فروشندگان روغن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید