واریز آورده نهضت ملی مسکن 5 مرحله ای شد

به گزارش وبلاگ محمدی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن طی 4 تا 5 مرحله به وسیله متقاضیان تکمیل می گردد از شناسایی دهک های درآمدی به وسیله بانک رفاه ایرانیان اطلاع داد.

واریز آورده نهضت ملی مسکن 5 مرحله ای شد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ محمدی، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده در مورد نهضت ملی مسکن گفت: بخش عمده قیمت تمام شده واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن به وسیله تسهیلات دولتی، تأمین اعتبار می گردد و مابقی نیز طی 4 تا 5 مرحله به وسیله متقاضیان در طول دوره ساخت، تأمین خواهد شد.

محمودزاده در مورد اقساط تسهیلاتی که به نهضت ملی مسکن تعلق می گیرد، بیان کرد: سود تسهیلات بر اساس دهک های درآمدی تنظیم شده است و بستگی دارد به اینکه متقاضی در چه دهک درآمدی قرار گرفته باشد. بر اساس منابعی که به وسیله صندوق ملی مسکن در اختیار این کار قرار می گیرد، دولت بخشی از سود تسهیلات بانکی را تقبل می نماید که بر اساس دهک های درآمدی این مبلغ تنظیم شده است و مبلغ اقساط نیز به اندازه وام و دهک درآمدی مرتبط است.

وی در مورد چگونگی شناسایی افراد در دهک های درآمدی مختلف، شرح داد: دو منبع اصلی شناسایی دهک های درآمدی وجود دارد. عموماً دهک های اول تا سوم، خانوارهایی هستند که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند. برای سایر دهک ها نیز شناسایی به وسیله سامانه رفاه ایرانیان که اطلاعات خانوارها در سامانه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است، رده بندی و انجام می گردد.

معاون مسکن و ساختمان در مورد شرایط مجردان در ثبت نام نهضت ملی مسکن با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی، گفت: ثبت نام نهضت ملی مسکن برای افرادی که آماده ازدواج هستند و داشتن مسکن یکی از الزامات ابتدایی ازدواج است، برنامه ریزی شده است. جزئیات حضور مجردان با شرایط عنوان شده در شورای عالی مسکن به تصویب می رسد و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی توضیح داد: بر اساس تاکید وزیر راه و شهرسازی، شرط تحویل مسکن برای مجردانی که شرایط اعلام شده را ندارند، منوط به متأهل شدن است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واریز آورده نهضت ملی مسکن 5 مرحله ای شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز آورده نهضت ملی مسکن 5 مرحله ای شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید