گوشی تازه هواوی با سیستم خنک کننده شگفت انگیز

به گزارش وبلاگ محمدی، هوآوی اخیرا در حال توسعه لوله حرارتی با لایه پلیمری پیشرفته برای گوشی های خود می باشد که احتمالا از این قابلیت بر روی گوشی تاشو Mate V یا حتی Mate X3 استفاده خواهد نمود.

گوشی تازه هواوی با سیستم خنک کننده شگفت انگیز

به گزارش وبلاگ محمدی، به نظر می رسد هواوی در ماه آینده میخواهد از این گوشی کاملا تازه به عنوان همتای سامسونگ گلکسی Z Flip 3 رونمایی کند. این گوشی تاشو ممکن است با نام Mate V عرضه گردد. به نظر می رسد این گوشی، یک جایگزین مقرون به صرفه قیمت برای نوع Flip سامسونگ باشد. در ابتدای این هفته وب سایت Weibo از فراوری انبوه لولا های ساده تر و با کیفیت بالاتر و مالی تر اطلاع داد. فناوری این لولا به وسیله شرکت Zhaoli Technology فراوری شده است.

Huawei Mate V ممکن است مجهز به لوله حرارتی با لایه پلیمری باشد

به نظر می رسد هواوی در حال توسعه یک سیستم خنک نماینده تازه برای طراحی گوشی های هوشمند تاشو آینده خود باشد. این موضوع به وسیله شرکت هوآوی در اواسط سال 2020 در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسیده است. مستندات 46 صفحه ای با عنوان لوله حرارتی دستگاه الکترونیکی و روش ساخت آن در 25 نوامبر 2021 منتشر شد.هوآوی با ضبط کل فرایند فراوری نشان داده است که این فناوری اکنون به میزان کافی پیشرفته است.

با توجه به اینکه گوشی های هوشمند روزبه روز قدرتمند می شوند و برای اهداف زیادی مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین مهم است که دستگاه بتواند گرمای خود را به درستی دفع کند. این امر که از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می نماید، بر عملکرد دستگاه تأثیر منفی می گذارد. در تلفن های معمولی، لوله حرارتی مسی به طور مرتب گرمای فراوری شده را دفع می نماید.

در یک تلفن تاشو باید امکان انتقال حرارت از یک قسمت محفظه به قسمت دیگر وجود داشته باشد. لوله های حرارتی معمولی از مواد سفت و سخت استفاده می نمایند، بنابراین برای استفاده در تلفن های تاشو مناسب نیستند. هوآوی راه حلی برای این موضوع پیدا نموده است.

لوله حرارتی در هر دو قسمت توزیع شده و یک لایه پلیمری در وسط آن قرار گرفته است. این لایه در بالای قسمت تاشو اعمال می گردد. با توجه به ماهیت انعطاف پذیر این لایه پلیمری، دستگاه را می توان به طور مکرر بدون آسیب رساندن به لوله حرارتی خم کرد. این قابلیت از خطر نشت مایع خنک نماینده جلوگیری می نماید. لوله حرارتی از مس، تیتانیوم و یا آلومینیوم ساخته می گردد.

هواوی تنها شرکتی نیست که به موضوع خنک نمایندگی موثر گوشی های تاشو اهمیت می دهد. شرکت شیائومی نیز گوشی Mi Mix Fold خود را به سیستم خنک نماینده مایع، ترکیب شده با ژل حرارتی، صفحات گرافیتی چند لایه، گرافیت مقاوم در برابر خم شدن و یک تکه فویل مسی مجهز نموده است. به گفته شیائومی، Mi Mix Fold به لوکس ترین و پیشرفته ترین فناوری اتلاف حرارت چند بعدی در صنعت مجهز شده است.

هنوز معین نیست که گوشی تاشوی تازه هواوی چه نوع سیستم خنک نماینده ای خواهد داشت.گواهی ثبت اختراع می گوید: لوله حرارتی پیشنهادی به گونه ای طراحی شده است که برای فراوری انبوه مناسب باشد اکنون به نظر می رسد که این فناوری در مرحله توسعه پیشرفته ای واقع شده است. ممکن است در سال آینده اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر گردد.

منبع: letsgodigital

منبع: فرارو

به "گوشی تازه هواوی با سیستم خنک کننده شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی تازه هواوی با سیستم خنک کننده شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید