مصالح ساختمانی

جستجوی ذرات مرموز شبح در تونل های زیرزمینی سرن

برای سال ها دانشمندان تصور می کردند که شناخت ذرات شبح در دنیای پیرامونی مان، می تواند درک ما را از ماهیت واقعی کیهان تا حد زیادی ارتقا دهد. این ذرات که تقریبا هیچ جرمی ندارند با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می کنند و برای بیش از 4 دهه است که از زیر تلاش های...

7 فروردین 1403

ترکیدگی لوله آب ساختمان ، چه کارهایی باید انجام دهیم؟

امروزه با توسعه آپارتمان نشینی در کشور ما و تحت تاثیر به کار بردن مصالح ساختمانی مقرون به صرفه قیمت در بعضی از مجتمع ها لوله های آب ساختمان ها زودتر از آنچه شما تصور می کنید دچار ترکیدگی یا حتی نشتی می شوند و در بعضی از موارد نیز همین نشتی آب سبب می گردد...

11 مرداد 1401

جزئیات محصول نو ایران خودرو در کلاس A تعیین شد

چندی پیش مدیر عامل ایران خودرو از برنامه های این گروه صنعتی برای فراوری خودرو های تازه ملی اطلاع داد. حال، نمونه اولیه محصول تازه ایران خودرو آماده شده و به احتمال زیاد تا انتها سال 1399، این خودرو به بازار معرفی می گردد. محصول تازه این خودروساز در کلاس...

8 مرداد 1401

توسعه واحدهای فرآوری راه جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی

خبرنگاران/سمنان سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: توسعه واحدهای فرآوری مواد معدنی ، عامل اصلی در توسعه و رشد بخش معدن استان خواهد بود و این موضوع از اولویت های این سازمان در امسال است.

20 تیر 1401

اگر دنبال رزرو هتل های چالوس هستید، این نوشته را بخوانید

چالوس فقط جاده ای پرپیچ وخم نیست که از آن بگذریم و به شمال برسیم. این جاده پرپیچ و خم و سرسبز، هم جاهای دیدنی زیادی دارد و هم هتل های زیادی. قیمت رزرو هتل های چالوس از 94 هزار تومان آغاز می گردد و تا 1 میلیون تومان در گران ترین حالت هم می رسند.

3 تیر 1401

هزینه ساخت مسکن معمولی به متری 10 میلیون تومان رسیده است

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، قیمت تمام شده ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن به طور میانه متری 4.5 میلیون تومان اعلام شده که ممکن است در طول دوره ساخت تعدیل (افزایش) هایی به آن وارد گردد.

2 تیر 1401

قربانی فرونشست زمین؛ این خانه در ورامین نصف شد!

فرونشست زمین در ایران تا به امروز در منطقه ها کشاورزی و اطراف شهر ها گزارش شده، اما یافته های همشهری نشان می دهد در ورامین به عنوان رکورددار جهانی فرونشست زمین، زلزله خاموش به محیط های شهری و مسکونی هم توسعه پیدا نموده است.

13 دی 1400

تغییرات آب و هوا و نقش آن در سلامت انسان

مقدمه تغییرات آب و هوا پدیده ای دائمی است که در طول زمان در پی عوامل طبیعی و انسانی رخ می دهد. این تغییرات بر تعدادی از عوامل سلامت نظیر غذا، هوا و آب عمیقاً اثرات منفی دارد و درحال حاضر یکی از چالش های جامعه انسانی است و درصورت عدم توجه به آن در زمانی...

12 مهر 1400

خبرنگاران بخش معدن در قم بستری مهیا برای جذب سرمایه گذاران است

قم - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بخش معدن در این استان بستری مهیا برای جذب سرمایه گذاران علاقه مند به فعالیت های مالی در حوزه معادن و صنایع معدنی است.

19 بهمن 1399

فراخوان هینوندای برای خودروهای ولستر، سوناتا و سانتافه

متن فراخوان هیوندای نشان می دهد مشکل مذکور با فرایندهای ساخت و فراوری موتور ارتباط دارد. چنانچه یاتاقان شاتون دچار شکستگی گردد، این احتمال وجود دارد که پیستون و شاتون با بلوک موتور برخورد نموده و در آن حفره ایجاد نمایند.

29 دی 1399

تماس قاضی منصوری با متهم پرونده طبری: بگو پول را قرض دادم!

متهم مشایخ در جلسه سوم دادگاه اکبر طبری توضیحاتی درباره نقش قاضی منصوری در پرونده و نحوه دریافت رشوه ارائه کرد.

22 مرداد 1399

انور ابراهیم رهبر مخالفان دولت مالزی شد

شورای ریاستی ائتلاف سیاسی موسوم به پاکاتان هاراپان (ائتلاف امید) در مالزی با معرفی انور ابراهیم (نماینده مجلس نمایندگان) به عنوان رهبر مخالفان دولت در مجلس این کشور موافقت کرد.

16 تیر 1399